Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit cuketovou polévku s modrým sýrem | recept

02. Říjen 2020

Jak uvařit cuketovou polévku s modrým sýrem | recept jak využít cuketu. Tentokrát je ve hře žlutá odnož cukety, méně tradiční, ale stejně výborná. Její jemná chuť je zde doplněna pikantnějším, aromatičtějším modrým sýrem. Ten zajistí, že ze zdánlivě nevýrazné polévky vytvoříte během chvilky lahodnou krémovou polévku, která má šmrnc.

Co je potřeba

  • 500 g žluté cukety
  • 1 cibuli
  • 2 stroužky česneku
  • 2 lžíce olivovového oleje
  • 2 lžíce worcesterové omáčky
  • 1 lžíce sójové omáčky
  • 3 lžičky sušeného oregana
  • ½ lžičky kurkumy
  • sůl, pepř – dle chuti
  • ¾ l – 1 litr zeleninového vývaru
  • 100 ml smetany ke šlehání
  • 100 g Gorgonzoly nebo Nivy
1

Nejprve si připravte potřebnou zeleninu. Cuketu oloupejte a v případě, že má uvnitř větší semínka, odstraňte je. Očištěnou cuketu nakrájejte na kostky. Cibuli nasekejte najemno, česnek na plátky.

2

V hrnci rozehřejte olivový olej a dozlatova na něm osmahněte cibuli s česnekem. Přimíchejte worcester, sójovou omáčku a nakrájenou cuketu.

3

Nechejte 5 minut opékat, přisypte sušené oregano, kurkumu, sůl a pepř a za pravidelného míchání opékejte 10–15 minut.

4

Poté přilijte ¾ litru vývaru, přiveďte k varu, zmírněte plamen a pod pokličkou povařte 20–30 minut.

5

Jakmile je cuketa měkká, rozmixujte polévku tyčovým mixerem, případně zřeďte zbylým vývarem.

6

Vmíchejte nastrouhanou gorgonzolu a nechejte ji při mírném ohřívání v polévce rozpustit.

7

Nyní na zjemnění přidejte smetanu a promíchejte.

8

Polévku podávejte například s krutony, pečivem či jen tak. Dle chuti můžete posypat rozdrobeným modrým sýrem.

Polévku můžete přizpůsobit svým potřebám – například použít klasickou zelenou cuketu, přidat více smetany pro jemnější verzi, kterou ocení zejména děti, rovněž i množství přidaného modrého sýru je na vás.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct cuketový koláč se slaninou
Jak upéct cuketový koláč se slaninou | recept na slaný cuketový koláč v masové variantě. Cukeťák a nespočet jeho variací, kombinací, možností, zkušeno…
Jak připravit cuketovou frittatu | recept
Cuketová frittata | recept. Úroda cukety bývá často větší, než dokážete spotřebovat. Existuje mnoho způsobů, jak ji zpracovat a ještě více receptů na…
Jak uvařit cuketové špagety
Jak uvařit cuketové špagety | bezmasý recept. Hledáte odlehčenou rychlovku, která je lahodná a snadná na přípravu? Cuketové špagety si můžete dopřát j…
Jak upéct cuketové muffiny se sýrem
Muffiny? A slané? Proč ne rovnou slané muffiny z cukety? Takové netradiční podání slaného koláče. Pokud jste ale klasik, který nerad experimentuje, ud…