Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit dýňovou polévku z dýně hokaido | recept

Vrcholí sezóna sklizně dýní a jistě si lámete hlavu, co z dýně uvařit. Recept na dýňovou polévku hokaido začíná v našich zeměpisných šířkách lidovět, dýně hokaido pro svou chuť se stává sezónní součástí našeho jídelníčku. Dýňová polévka z hokaido dýně je oblíbená zejména kvůli snadné přípravě a výrazné a specifické chuti. Dýňovou polévku z dýně hokaido můžete uvařit na celou řadu způsobů, recept paní Moniky z Ostravy vám poradí, jak z dýně hokaido uvařit jednoduchou, ale přitom delikátní a lahodnou krémovou polévku.

Co je potřeba

  • 1 dýně hokaido
  • 4 velké cibule
  • ¼ sádla – tj. cca 70 g
  • ¼ másla (ne margarínu!) – tj. cca 70 g
  • 4 stroužky česneku
  • sůl
  • pepř
1

Dýni hokaido pořádně umyjeme, očistíme. Pamatujte si, že dýni hokaido neloupeme. Necháváme ji v její slupce, pouze slupku pořádně umyjeme. Dýni rozkrojíme na půl a zbavíme ji dužnatého středu, který obsahuje semínka. Takto upravenou dýni nakrájíme na cca 2 cm velké kostky.

2

Oloupeme a nadrobno nakrájíme 4 velké cibule. V hrnci rozehřejeme olej (klasický slunečnicový, rostlinný), na kterém cibuli orestujeme, dokud nezesklovatí do mírně polozlaté barvy.

3

Následně přidáme nakrájenou dýni, sádlo a máslo. Vše důkladně promícháváme a restujeme cca 5 minut, dokud se máslo a sádlo nerozpustí.

4

Vše zalijeme svařenou horkou vodou, přidáme sůl a pepř – doporučuji větší množství, aby polévka měla výraznější chuť, a na struhadle si nastrouháme 4 stroužky česneku. Ideálně od českého zemědělce, česnek je čerstvý a chuťově výraznější.

5

Dýňovou polévku necháme provařit cca 45 minut. Na závěr uvařenou polévku rozmixujeme pomocí tyčového mixéru, abychom dosáhli krémové konzistence polévky.

6

Hotovou dýňovou polévku servírujeme s krutony z chlebového nebo houskového pečiva. Snad vám bude dýňová polévka hokaido podle receptu paní Moniky chutnat. Přeji vám dobrou chuť!

Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva

Fotografie použité k receptu na dýňovou polévku z dýně hokaido: Monika Šihorová, Denisa Šihorová

Hodnocení
poetkavlasta (neověřeno) | So, 09/19/2015 - 15:15

Já mám neskutečně ráda z dýně upravené zelí na moravský způsob (sladkokyselé) a rovněj tak ho dělám z cukýny nebo z patiznu.
Je to velmi rychle hotové, nastrouhám na hrubém struhadla, přidám sůl, cukr, ocet, kmín trošku vody a chvíli dusím. Mezitím si udělám do růžova cibulku na sádle, a přidám do zelí, chvíli ještě dusím. Potom zapráším hrubou moukou a ještě povařím. Musí se to výrazně ochutit, tato zelenina je bez chuti. Proto
několikrát ochutnávám a dochucuji. S knedlíkem a pečeným vepřovým je to pro mne velmi lákavý oběd!

My doma děláme podobnou, pouze místo česneku ochutíme špetkou kari. Je opravdu vynikající.

Anna Přibylová (neověřeno) | Ne, 10/05/2014 - 14:49

Je dobrá ,dělám podobnou

Další zajímavé články

Recepty z dýně – dýně hokaido recepty. Dýně je na našich talířích velmi opomíjenou zeleninou. A je to škoda, protože její příprava je nenáročná a duži…
Bábovka z dýně | recept. Hokkaido dýně propůjčí pečeným moučníkům svoji krásnou žlutou barvu, což je výhodou zejména v zimním období, kdy vejce nemají…
Placky z dýně | recept. Využijte nabídky podzimních trhů a zkuste si doma uvařit nějaký pokrm z dýně. Dýně obsahují vitamin C a některé vitaminy skupi…