Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit dýňovou polévku z dýně hokaido | recept

Vrcholí sezóna sklizně dýní a jistě si lámete hlavu, co z dýně uvařit. Recept na dýňovou polévku hokaido začíná v našich zeměpisných šířkách lidovět, dýně hokaido pro svou chuť se stává sezónní součástí našeho jídelníčku. Dýňová polévka z hokaido dýně je oblíbená zejména kvůli snadné přípravě a výrazné a specifické chuti. Dýňovou polévku z dýně hokaido můžete uvařit na celou řadu způsobů, recept paní Moniky z Ostravy vám poradí, jak z dýně hokaido uvařit jednoduchou, ale přitom delikátní a lahodnou krémovou polévku.

Co je potřeba

  • 1 dýně hokaido
  • 4 velké cibule
  • ¼ sádla – tj. cca 70 g
  • ¼ másla (ne margarínu!) – tj. cca 70 g
  • 4 stroužky česneku
  • sůl
  • pepř
1

Dýni hokaido pořádně umyjeme, očistíme. Pamatujte si, že dýni hokaido neloupeme. Necháváme ji v její slupce, pouze slupku pořádně umyjeme. Dýni rozkrojíme na půl a zbavíme ji dužnatého středu, který obsahuje semínka. Takto upravenou dýni nakrájíme na cca 2 cm velké kostky.

2

Oloupeme a nadrobno nakrájíme 4 velké cibule. V hrnci rozehřejeme olej (klasický slunečnicový, rostlinný), na kterém cibuli orestujeme, dokud nezesklovatí do mírně polozlaté barvy.

3

Následně přidáme nakrájenou dýni, sádlo a máslo. Vše důkladně promícháváme a restujeme cca 5 minut, dokud se máslo a sádlo nerozpustí.

4

Vše zalijeme svařenou horkou vodou, přidáme sůl a pepř – doporučuji větší množství, aby polévka měla výraznější chuť, a na struhadle si nastrouháme 4 stroužky česneku. Ideálně od českého zemědělce, česnek je čerstvý a chuťově výraznější.

5

Dýňovou polévku necháme provařit cca 45 minut. Na závěr uvařenou polévku rozmixujeme pomocí tyčového mixéru, abychom dosáhli krémové konzistence polévky.

6

Hotovou dýňovou polévku servírujeme s krutony z chlebového nebo houskového pečiva. Snad vám bude dýňová polévka hokaido podle receptu paní Moniky chutnat. Přeji vám dobrou chuť!

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat druhy jedlých dýní
Jak na dýni v kuchyni | recepty
Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak udělat dýňové máslo | recepty