Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit krémovou polévku z batátů a arašídového másla | recept

Jak uvařit krémovou polévku z batátů a arašídového másla | recept. Spojení sladkých brambor s arašídovým máslem je pro české jazýčky poměrně nezvyklé. Ale věřte mi, že unikátní. Jemně nasládlá chuť batátů je arašídovým máslem dokonale vyvážena. Kořenová zelenina, spolu s vývarem a smetanou, pak tuto harmonii chutí promění v neskutečně lahodnou krémovou polévku.

Co je potřeba

  • 1 velký batát
  • 2 mrkve
  • 2 petržele
  • 1 červená cibule
  • 3 lžíce oleje
  • 3 lžíce arašídového másla
  • 1-1 a ½ litru zeleninového vývaru
  • 150 ml smetany na vaření
  • sůl a pepř dle chuti
  • hrst arašídů k servírování

1

Cibuli nadrobno nakrájejte a na rozpáleném oleji ji orestujte.

2

Batáty, mrkev a petržel očistěte a nakrájejte na kousky. Drobnější kousky budou rychleji uvařené.

3

Nakrájenou zeleninu pak přidejte do hrnce k osmahnuté cibuli, osolte, opepřete a zprudka za stálého míchání opékejte 5–10 minut. Zelenina by se měla trochu přichytit, chuť je pak výraznější.

4

Jakmile je zelenina hezky opečená, přimíchejte k ní arašídové máslo a chvilku prohřejte. Stačí minutka, jen aby se máslo povolilo.

5

Do hrnce přilijte 1 litr vývaru, přiklopte a na mírném ohni vařte doměkka. Pokud se v mezidobí vývar hodně vyvaří, přilijte další, případně můžete použít vodu.

6

Polévku pak rozmixujte a do vzniklého krému přilijte smetanu. Společně pár minut na mírném ohni prohřívejte, případně ještě nařeďte vývarem či vodou. A aby těch netradičních chutí nebylo málo, můžete smetanu nahradit kokosovým mlékem. Do výsledné chuti skvěle zapadne.

Lahodnou krémovou polévku na talíři posypte nasucho opraženými arašídy a ozdobte petrželkou nebo tymiánem.

Hodně vysokou laťku nastavíte, pokud příjemně nasládlý a po arašídech vonící krém na talíři ozdobíte vypečenou slaninou.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články