Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit pikantní fazolovou polévku s rajčaty | recept

Pikantní fazolová polévka s rajčaty | recept. Fazole patří mezi velmi zdravé potraviny a měly by rozhodně tvořit pravidelnou součást jídelníčku. Nejen, že jsou fazole všestranně použitelné, jsou také levné a obsahují velké množství rostlinných bílkovin a dalších látek nezbytných pro správné fungování lidského organismu. Pokud chcete vyzkoušet fazole v chuťově výraznější a pikantnější variantě, potom je následující recept na pikantní fazolovou polévku s rajčaty určen právě pro Vás.

Co je potřeba

  • 2 lžíce olivového oleje
  • 200 g sušených fazolí
  • 1 malá cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 1 plechovka loupaných rajčat nebo 3 čerstvá rajčata
  • asi 1 litr zeleninového vývaru
  • 1 čerstvá či sušená chilli paprička
  • sůl, pepř, mletá paprika, čerstvé či sušené bylinky (např. oregano, bazalka, petrželka či tymián)
1

Fazole namočíme den předem do studené vody, poté je uvaříme spolu s majoránkou nebo jinými bylinkami doměkka. Trvá to zhruba 2 hodiny (záleží na druhu fazolí).

2

Na olivovém oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibuli a najemno nasekaný či prolisovaný česnek, přidáme vařené fazole a rajčata a chvilku je podusíme.

3

Směs poprášíme mletou paprikou a lžící špaldové mouky a následně zalijeme zeleninovým vývarem. Polévku vaříme na mírném ohni asi 10 – 15 minut.

4

Část polévky můžeme rozmixovat, bude poté mít jemnější konzistenci. Nakonec ji stačí jen dochutit solí, pepřem, nakrájenou chilli papričkou a bylinkami.

5

Pikantní fazolovou polévku s rajčaty podáváme s pečivem, ozdobenou lžící zakysané smetany a čerstvými bylinkami.

  • Pokud spěcháte, použijte klidně sterilované fazole, polévku pak budete mít připravenou během chvilky.
  • Do polévky je možné přidat i jinou zeleninu – např. mrkev, batáty apod.
  • Polévku lze vylepšit kouskem opečené klobásy nebo tempehu.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit cizrnové kari | recept
Cizrnové kari | recept. Kari se vaří v mnoha zemích a existuje řada ingrediencí, které se používají pro jeho přípravu. Jistě znáte třeba kari z kuřecí…
Jak na špenátové placky | recept
Špenátové placky | recept. Špenátové placky jsou velmi chutné a navíc je připravíte rychle a jednoduše. Špenát je velmi zdravá zelenina, která obsahuj…