Co je potřeba

Co budeme potřebovat:
80 g rukoly
50 g strouhaného parmazánu
50 g vlašských ořechů (nebo mandlí)
1 velký stroužek česneku
6 lžic olivového oleje (i více dle potřeby)
špetka mořské soli
2 lžíce citronové šťávy
200 g těstovin (ideálně špaget)
cherry rajčátka na ozdobu

1

V prvním kroku si obereme rukolu. Propláchneme ji pod vlažnou vodou a osušíme. Následně ji vhodíme do mísy kutru. Česnek zbavíme slupky a překrojíme na menší kousky, poté ho přidáme k rukole a promixujeme.

2

V dalším kroku opražíme na sucho na pánvi vlašské ořechy a necháme je dostatečně zchladnout. Před pražením je můžeme i nasekat, pražená chuť tak lépe vynikne.

3

Ořechy přidáme k základu na pesto, přisypeme parmazán, osolíme a přilijeme šťávu z citronu a asi čtyři lžíce olivového oleje, promixujeme. Pokud se nám nevytvořila hladká konzistence, přidáme ještě několik lžic oleje a mixujeme důkladně na pastu. Pokud pesto nebudeme hned používat, přendáme ho do menší uzavíratelné nádoby. Takto ho lze skladovat přibližně tři dny.

4

Těstoviny uvaříme ve vroucí osolené vodě na skus, poté je scedíme a trochu vody z vaření si dáme stranou. Těstoviny vrátíme do hrnce, přidáme pesto a důkladně promícháme, případně můžeme přilít trochu vody z vaření. Nakonec pokrájíme několik cherry rajčátek na poloviny. Těstoviny rozdělíme na talíře, ozdobíme je rajčátky, poprášíme parmazánem a podáváme.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno