Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat délku lyží | tipy

Jak vybrat délku lyží | tipy. Abyste si své lyžování užili, je zapotřebí, aby vaše lyže byly adekvátně dlouhé. Délka lyží podmiňuje rychlost, komfort jízdy i ovládání. Víte, jak vybrat správnou délku lyží?

Co je potřeba

• Znát svou velikost
• Znát svou váhu
• Znát techniku lyžování
• Znát typ lyží
• Jak jste zkušený?

1

V prvé řadě mějte na paměti, že neexistuje ideální délka lyží, protože každému vyhovuje něco jiného. Takhle byste se však k ničemu nedopídili, a tak tu máme ještě další pomocná vodítka. V současné době se lyže totiž řídí hlavně váhou, mimo toho však i tím, jak zkušení jste lyžaři, do jakého terénu míříte, a jaký lyžařský styl preferujete. Obecně však jako vodítko můžete vzít svou bradu a celou svou výšku, podle ní by vám lyže neměly sahat pod bradu anebo 10 centimetrů pod hlavu.

2

Délku lyží si vybírejte podle toho, jak jste zkušení lyžaři, a jaký styl lyžování preferujete. Pokud jste začátečníkem anebo středně zkušeným lyžařem lehčí váhy a máte rádi freestyle, zvolte si lyže, kratší než je vaše postava cca o 5 – 15 centimetrů.

3

Pro pohodové klidné ježdění ve freestylu si kupte lyže ve stejné výšce, jakou máte (maximálně o 5 centimetrů kratší).

4

Pokud chcete jezdit mimo sjezdovku a jste začátečník anebo středně pokročilí, zvolte si lyže o délce vaší postavy (až o 10 centimetrů delší).

5

Pakliže jste zkušenými jezdci, vážíte o něco víc a chcete si pořídit backcountry lyže, měly by dosahovat délky totožné s vaší výškou anebo o 10 centimetrů kratší.

6

Běžky si v prvé řadě vybírejte podle své váhy. Turistické běžky by měly být delší než vaše postava o 15 až 25 centimetrů s ohledem na váhu jezdce. To znamená, že kratší si pořídí lehčí a méně zkušený jezdec, ty delší běžky si může dovolit běžkař těžší a více zkušený.

7

Pro jízdu mimo ošetřovanou trať si pořiďte běžky, které jsou delší než vaše postava o 10 až 15 centimetrů. Tyto běžky jsou určeny pro náročné terény. Delší běžky si proto volte pro mírnější terény a kratší běžky si vezměte pro strmější tratě.

8

Jezdíte na běžkách klasickým způsobem? Pak byste si měli pořídit běžky delší než vaše postava o dobrých dvacet až třicet centimetrů. Samozřejmě vše se odvíjí od hmotnosti, pokud jste lehčí, kupte si běžky kratší, naopak pokud jste mohutnější, zvolte si lyže o něco delší.

9

Jste nadšencem bruslení na běžkách? Kupte si pak běžky určené pro bruslení, které přesahují vaší postavu o 5, maximálně však o 15 centimetrů.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat lyže | tipy
Jak vybrat lyže | tipy. Lyžování patří u nás stále k velice oblíbeným zimním sportům a po vlně nadšení ke snowboardu, se lidé opět k lyžím vracejí. Má…
Jak vybrat lyže z druhé ruky
Do lyžařské výbavy nemusíte investovat desítky tisíc. Použité lyže seženete v bazaru za zlomek původní ceny, přičemž rozdíl mezi novými a „ojetými“ je…
Jak vybrat vázání na snowboard | rady
Jak vybrat vázání na snowboard | rady. Vázání na snowboard patří k těm nejdůležitějším prvkům na snowboardu. Jen se správně zvoleným snowboardovým váz…
Jak si užít Vánoce na horách | rady
Jak si užít Vánoce na horách | rady. Prožít Vánoce někde jinde než doma, je jistě romantické, ale rozhodnutí nebývá tak lehké. Zvláště, když jsme vždy…