Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat elektrickou kytaru | rady

Jak vybrat elektrickou kytaru | rady. Elektrická kytara je hudební nástroj, který uchvátil mnoho mužů v různém věku na celém světě a který je skvělým „balícím“ nástrojem pro mnoho žen. Princip hry elektrické kytary spočívá v přeměně chvění strun s ocelovým jádrem na elektrický proud. Výsledný zvuk pak ovlivňuje materiál, z něhož je kytara vyrobena. Rádi byste se naučili hrát na tento hudební nástroj? Začátečníkům poradíme s výběrem elekrické kytary.

1

Základem dobrého výběru je zvuk. Za každých okolností se vám zvuk elektrické kytary musí líbit. Je proto důležité si ozkoušet hned několik kytar. Zkoušejte a poslouchejte. Kupte si pak až takovou kytaru, jejíž zvuk se vám líbí nejvíce.

2

Zvuk si vyzkoušejte i na sucho, bez připojení do elektřiny, i bez ní se vám musí líbit.

3

Při výběru si všímejte krku kytary. Krk kytary nesmí být prohnutý, ve spoji s tělem kytary musí mít podpěru, aby se nehýbal (kvůli dobrému naladění kytary).

4

Také se podívejte na pražce. Kvalitní pražce nesmí být vroubkované, takové by totiž dlouho nevydržely a kytara by po chvíli místo hraní drnčela. Také by trhala struny.

5

Každá kytara, i ta elektrická, by měla mít kolíky, které umožní ladění. Při výběru si proto vybírejte takovou elektrickou kytaru, která má kolíky dobře přišroubované. Zkuste si ji v prodejně naladit. Jestli vám to nejde, požádejte prodejce, aby to zkusil on.

6

Možná se vám zdá pás kytary jako maličkost, ale chyba lávky! Výběr kytary se správně připevněným pásem je nesmírně důležitý, kytara by vám totiž rozhodně neměla přepadat hlavou dolů.

7

Elektrickou kytaru vybírejte i podle velikosti, ne ani tak podle velikosti kytary, jako dle výšky své postavy. Klasická elektrická kytara se vyrábí ve dvou velikostech. K dispozici však máte i tříčtvrtinovou, tzv. junior, která je určená dětem (dětské elektrické kytary).

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat 3D televizi | rady
Jak vybrat vrtací kladivo | tipy
Jak vyměnit struny ke kytaře | rady
Jak vybrat bazénový vysavač | rady
Jak vybrat DVD rekordér | rady