Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat kancelářskou židli | rady a tipy

Jak vybrat kancelářskou židli | rady a tipy. Výběr kvalitní kancelářské židle je velmi důležitý pro naše záda. Dlouhé sezení u počítače nebo v práci samo o sobě zdravé není a pokud máme ještě k tomu celkově málo pohybu a nekvalitní židli, pak je na problémy s pohybovým aparátem zaděláno.

Jaká kritéria při výběru kancelářské židle byste měli zvážit?

1

Rozdíl mezi kancelářským křeslem a židlí

Křeslo bývá mohutnější a na první pohled i pohodlnější. Výrobci uvádějí, že křeslo je vhodné pro ty zákazníky, kteří chtějí u počítače sedět jen občas. Pokud si plánujete vybavit kancelář nebo pracovnu, kde budete vysedávat pravidelně, pak určitě zvažte spíše koupi kancelářské židle. Ta je totiž na rozdíl od křesla v mnoha ohledech nastavitelná.

2

Typ mechaniky

Nejčastějšími typy jsou pevná, kloubová a synchronní mechanika. Zatímco první druh je absolutně nejzákladnější, u druhého si nastavíte výšku a sklon opěradla a třetí poskytuje nejvíce prostoru pro úpravu židle. Synchronní mechanika bývá právem považována za nejlepší, protože se židle průběžným nakláněním přizpůsobuje sedící osobě, a ta tak nesedí trvale pouze v jedné poloze. Trávíte-li sezením hodně času, pak určitě vyberte synchronní mechaniku.

3

Nastavitelné části

Židle by měla být vybavena nastavitelným opěrákem zad a také bederní opěrkou. Na tato dvě kritéria by si měli dát pozor zejména nadprůměrně vysocí či vzrůstově malí lidé.

Další záležitostí je výška a šířka sedáku. Výška by měla jít u kvalitní židle nastavit a pro větší pohodlí vyberte sedák anatomicky tvarovaný.

Nezapomeňte ani na područky. Jsou sice ze zmíněných části nejméně důležité, ale měla by u nich jít nastavit alespoň výška. U některých lze regulovat i rotace či posun dopředu a dozadu.

4

Konstrukce židle a nosnost

Zkontrolujte si nosnost židle, se kterou souvisí i materiál konstrukce. Plastové konstrukce pochopitelně nemají tak dlouhou životnost jako například hliníkové, které tím pádem vydrží déle.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čištění nábytku | rady
Jak na čištění nábytku | rady. Čištění čalouněného nábytku má svá úskalí - nábytek nesmíte přemokřit. Čištění nábytku z pevných materiálů, jako je nap…
Jak vybrat psací stůl | rady a tipy
Jak vybrat psací stůl | rady a tipy. Při výběru psacího stolu je důležitá nejen cena a estetická stránka, ale také komfort a zdravotní hledisko. Nevho…