Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat nádrž na odpadní vodu. Hodí se k vám septik nebo jímka?

19. Září 2018

Řešíte, zda se k vám na pozemek hodí spíš jímka nebo septik? V článku vám představíme plusy i mínusy obou čističek odpadních vod a vysvětlíme, kam se nejlépe hodí.

1

Letním chatařům stačí jímka

Jímka funguje velmi jednoduchým způsobem. Všechny odpadní vody, které do jímky přitečou, v ní i zůstanou. Hodí se tudíž na pozemek, na kterém nemáte možnost připojit se ke kanalizaci nebo kde víte, že nedostanete stavební povolení. Hlavní výhoda spočívá v jednoduchosti nádrže a pořizovací ceně. Připravte se ale na to, že jímku budete muset častěji vyvážet. Jak často to bude, záleží na počtu obyvatel v domě. Jímka představuje ideální řešení pro chataře nebo chalupáře, kteří rekreační dům využívají pouze sezóně.

2

K septiku potřebujete napojení na kanalizaci

Oproti tomu septik už funguje na složitější bázi. Skládá se většinou ze tří komor, mezi kterými se přelévá odpadní voda. Každá komora vodu přečistí a zbaví ji tuhých částic. Do poslední komory se dostává už prakticky čistá voda, která odtéká do kanalizace. A právě v tomto bodě se dostáváme k tomu, že na pozemku musíte mít připojení ke kanalizaci. Pokud ne, vaší jedinou možností je jímka.

3

K umístění septiku potřebujete stavební povolení

Zhruba jednou ročně ale budete muset nechat vyvézt i usazeniny ze septiku. Opět záleží, kolik lidí s vámi obývá společnou domácnost. Septik se hodí spíš k trvale obytným domům, ale lze jej využít i u chalup nebo chat, na které jezdíte pravidelně. Před samotným zapuštěním septiku si sežeňte stavební povolení a nechte vyhloubit jámu, do které se nádrž na odpadní vody usadí.

4

Kolik stojí vývoz žumpy?

O tom, kolik stojí vyvezení jímky nebo septiku, rozhoduje několik faktorů. Do konečné ceny vám firma, kterou si vyberete, započítá počet najetých kilometrů. Cena se liší dokonce v rámci různých regionů, a nakonec záleží na tom, kolik času stráví vůz sáním odpadního kalu a jak velkou nádrž na pozemku máte. Pro vaši představu například v Praze bude sání a vývoz odpadní vody z jímky o objemu 9 m3 stát kolem 4 000 Kč.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: Anonym
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat vhodný kuchyňský dřez
Jak zajímavě osvětlit toaletu?
Jak funguje tepelné čerpadlo za mrazu?
Víte, jak třídit nápojové kartony?