Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat pánskou košili | tipy

Jak vybrat pánskou košili | tipy. Košile tvoří nedílnou součást pánského šatníku. Představuje základ pánského oblečení, které muži nosí k mnoha příležitostem, a proto není košile, jako košile. Vybrat dobrou košili není však vůbec jednoduché. Víte, jak takové pánské košile vybírat?

Co je potřeba

• Metr
• Nějaké znalosti o stylu, velikosti
• Módní cítění
• Vědět, kam si ji vezmeme

1

Jako první si vyberte barvu košile. Barvu vybírejte podle toho, kam v košili máte v plánu jít. Velmi formální akce vyžadují bílou košili. Pohovory, práce, formální příležitosti se přiklánějí k tradičním barvám, tedy světle modré anebo světle šedé. Na všechny jiné akce si můžete dovolit vzít barevnější košile, např. světle zelené, broskvové, růžové anebo košili v lila barvě. Při výběru košile nezapomeňte ještě na jednu věc, pokud jdete na danou akci s partnerkou, barvu košile korigujte s jejími šaty.

2

Čistá anebo se vzorem? Vzoru na košilích se celkem bojíme, a proto raději saháme po jednobarevné košili bez vzoru. Je to prostě jistota. Vzory se obvykle těžko kombinují s ostatními částmi obleku (sako, kalhoty, vesta, kravata). Přesto se nebojte a zkuste tenký proužek anebo kostku, jsou v posledních několika letech velice oblíbené.

3

Styl košile vyberte podle toho, jakou máte postavu, a také podle toho, co máte rádi. Jestliže chcete mít košili nezastrčenou do kalhot, mělo by jít o kratší a v pase zúženou košili.

4

Výběr košile podle látky. Ty nejlepší košile jsou čistě bavlněné. Polyester nikdy nevěstí nic dobrého. Košile zkoušejte i na omak, jestli je vám příjemná. Vaše tělo potřebuje v košili dýchat. V létě by měly být košile z lehčího a jemnějšího materiálu, v zimě si můžete dovolit hrubší a robustní texturu. Ty nejlepší košile jsou samozřejmě hedvábné, nicméně takovéto košile jsou samozřejmě i velice drahé.

5

Při výběru košile si všímejte, jak je ušitá. Rozhodně si neberte takovou, z níž trčí nitě. Knoflíky a dírky by měly sedět. Všímejte si i knoflíků, které by měly být ideálně perleťové anebo kostěné (u těch nejlepších košil pro výjimečné okamžiky). Skutečně kvalitní košile mají dvojité prošití. Švy u košil by neměly být křivě, a také by neměly nikde vystupovat.

6

Velikost košile. Košile má dvojí číslování, jedno představuje obvod krku a druhé délku rukávu. Rukáv by měl správně přesahovat 1 cm okraj rukávu saka. Všeobecně platí pravidlo, že čím formálnější košile, tím delší rukáv. Okolo krku byste měli mít přiměřený prostor, a proto vybírejte takovou, do níž jste po zapnutí schopni vložit 2 – 3 prsty.

7

Košile vám musí dobře sedět. Košili si zkoušejte, protože vám musí dobře padnout. Když si košili oblečete, zkuste ohnout ruce, i přes ohnutí by rukávy měly sahat až k zápěstí. Manžety by neměly řezat a vy byste tudy po jejich zapnutí neměli protáhnout ruku. Na hrudníku byste po zapnutí neměli mít mezi jednotlivými knoflíky mezeru. Je nutné, aby knoflíky byly pěkně rovně v jedné linii. Nepřijatelný je i oblouk. Při zkoušení košile zvedněte ruce nad hlavu, košile by měla zůstat zapravená v kalhotách, ale zároveň by vás neměla nikde tahat. Všímejte si při ohnutí, zda vás netahá přes ramena. Všechny knoflíky musí bezpečně sedět ve svých dírkách a nesmí se samovolně rozepínat, zároveň nesmí být ani příliš složité je zapnout. V košili se musíte cítit volně a svobodně, nesmí omezovat váš pohyb.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybírat oblek
Oblek v dnešní době představuje již nedílnou součást pánského šatníku. Mnohde oblek patří ke klasickému dress codu moderního a úspěšného muže, můžeme…
Jak sepsat závěť | rady
Jak sepsat závěť | rady. I když je smrt pro naši společnost víceméně tabu, pořízení závěti se ukazuje v mnoha případech jako rozumný krok. Závěť…
Jak vybrat cestovní pojištění
Jak vybrat cestovní pojištění | rady a tipy. Léto se blíží a s ním i cestování. Pokud jedete do zahraničí, možná zvažujete cestovní pojištění. V dnešn…