Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat počítačovou hru pro děti | tipy

Jak vybrat počítačovou hru pro děti | tipy. Počítačové hry jsou velmi široký pojem, který za sebou skrývá zábavné a poučné hry, ale také brutální a agresivní hry vhodné pro uživatele starší 18 let. Výběr dětských her by neměl být nikdy náhodný, ale měli byste dát pozor na důležitá kritéria výběru. Velmi důležitý je i věk samotného dítěte, který je pro výběr hry velmi často rozhodující. Jak tedy správně vybrat počítačovou hru pro děti?

1

1. Výuka

Děti stráví velmi dlouhou dobu za školními lavicemi, a proto by svůj volný čas měli trávit především fyzickou aktivitou. Pokud je ovšem volná chvíle na počítačové hry, tak byste se měli postarat o to, aby se děti i něco naučili. Nejedná se poté pouze o ztracený čas, ale o čas, kdy se dítě může zdokonalovat v různých schopnostech. U dětí jsou velmi populární moderní logické hry, při kterých je nutné myslet a rozvíjet si tak schopnost řešení úkolů. Dále by mělo být cílem hry hledání nějakých řešení, takové hry rozvíjí dětskou kreativitu.

2. Jazyky

Počítačové hry bývají jednou z prvních dětských zkušeností s cizím jazykem. Pokud narazíte na hru v angličtině, tak ji hned nezavrhujte, ale naopak zvažte, jestli by nebylo dobré, aby se při ní dítě naučilo lépe cizím jazykům. Mnoho her je dokonce speciálně vytvořených pro výuku různých jazyků.

3. Zábava

Hry by měli být především zábavné, jinak děti omrzí. Jestliže budete mít dítě nemocné, nebo po úrazu, tak jistě nejlépe ocení odreagování prostřednictvím hry.

4. Humor namísto násilí

Násilné hry mají tendenci vyvolávat stejné pocity, jako kdybychom agresi skutečně prožívali. Obzvláště u dětí jsou tyto pocity velmi intenzivní, jelikož se dokáží do hry lépe vcítit a mají bohatší fantazii než dospělý člověk. Jestliže dítěti vyberete humornou hru, tak bude vždy pozitivně naladěné a nebude mít frustrace z toho, že by mu chyběla dávka agrese.

5. Více hráčů

Pokud máte více dětí a koupíte jim počítačovou hru, tak se budou hádat o to, kdo bude u počítače. Tento problém vyřešte jednoduše tak, že pořídíte hry, které může hrát větší množství hráčů zároveň.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct ostružinový koláč s ořechy
Jak upéct tvarožník s rozinkami
Jak zpracovat ostružiny
Jak uvařit chodské švestkové knedlíky