Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat rychlovarnou konvici

18. Listopad 2019

Rychlovarnou konvici najdeme snad v každé domácnosti a denně ji použijeme několikrát. Jedná se tedy o jeden z nejzákladnějších spotřebičů, a právě proto bychom měli výběru věnovat náležitou pozornost.

1

Velikost

Stejně jako u výběru pračky, lednice či auta byste měli i při koupi konvice zhodnotit, kolik osob žije v domácnosti a podle toho pořídit tu s vhodným objemem. Na jednoho člověka počítejte s půl litrem, pro dvě osoby tedy stačí malá konvice například s objemem jednoho litru, pro rodiny se pak hodí ta, do které se vejde až 1,7 litru vody.

2

Design

Celkové provedení konvice je důležité nejen z hlediska vzhledu, ale také pro praktické užití. Doporučuje se projít si nabídku konvic v kamenném obchodě, abyste zkontrolovali, zda konvice například nezapáchá, není moc těžká a jestli se Vám dobře drží v ruce.

V současnosti se nabízí konvice plastové, keramické, nerezové a skleněné.

Ty plastové jsou nejlevnější variantou, dobře se s nimi manipuluje, ale co se týče životnosti, tak nepatří ke špičce, a navíc mohou někdy zevnitř páchnout, což nepříjemně ovlivňuje chuť uvařené vody.

Skleněné konvice jsou těžší, vzhledově neutrální a jejich koupě se vyplatí tehdy, pokud doma nemáte tvrdou vodu, v opačném případě se v nich často tvoří usazeniny.

Keramické konvice vyberte tehdy, když preferujete zdobený styl.

Nerezové patří mezi ty dražší s větší výdrží a neutrálním designem, který se hodí do moderně zařízených domácností.

3

Příkon

Příkon udává, za jak dlouho se voda uvaří a kolik elektrické energie konvice spotřebuje, přičemž minimální příkon by se měl pohybovat okolo 2 000 W.

4

Bezpečnost

Součástí konvic je pojistka, která zaručí, že se konvice vypne po tom, co voda dosáhne teploty 100 stupňů Celsia. Druhým bezpečnostním opatřením je automatické vypnutí konvice, která je prázdná.

Některé typy disponují možností regulovaného ohřevu, což je funkce, která umožňuje nastavení požadované teploty ohřevu.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na mšice na pokojových rostlinách
Mšice se na pokojových rostlinách mohou objevit kdykoli. Stačí mírný vítr nebo nově zakoupená infikovaná rostlina. Mírné napadení často nepoznáte a mš…
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak vyrobit vonný vosk | návod
Vonný vosk | návod. Vonné vosky jsou v dnešní době velmi oblíbené. Následující řádky Vám poradí, jak si vonný vosk vyrobit snadno a levně doma. Navíc…