1

Trekové hole vybírejte podle toho, jak často je máte v plánu užívat a do jakého terénu chcete trekové hole užívat. Od holí do 800 korun nemůžete čekat žádné zázraky, avšak pokud je budete užívat tak jednou měsíčně, vystačí vám. Jestliže horskou turistikou doslova žijete, tak si rozhodně pořiďte dražší hole (kvalitnější hole naleznete obvykle v cenové relaci okolo 1200–3000 korun).

2

U trekových holí je dále velice důležitá jejich výška. Dnes je však naštěstí většina trekových holí teleskopická, takže si adekvátní výšku můžete podle potřeb nastavit sami. Pouze pokud jste vyšší než 210 centimetrů, budete potřebovat speciální trekové hole delší než 140 centimetrů.

3

Důležitým prvkem trekové hole je její hrot. Pozor! Ocelové hroty jsou sice levnější, ale mají nižší životnost (rychle se sedřou a utrhnou se). Zajímejte se proto, z jakého materiálu jsou hroty trekingových holí vyrobeny a zda je možná výměna. Lepší jsou trekové hole s vyměnitelnými hroty. Pevnější a delší životnost mají karbidové hroty (hroty z vidia).

4

Při nákupu trekových holí se dívejte na tzv. antishock. Jde vlastně o systém pružinek uvnitř hole, které odlehčují nárazy a vibrace. Zdravý člověk je až tak nepotřebuje, ale jestli máte nějaký zdravotní problém (pohybový), máte nemocné klouby, tak pro vás antishock může být důležitý.

5

U trekových holí si také všímejte materiálu, z něhož jsou vyrobeny. Materiál významně ovlivňuje životnost, pevnost, pružnost holí a tlumení vibrací. Vybírat si můžete z ocelových trekových holí, karbonových holí a holí z hliníku. Karbonové hole jsou mnohem lepší než ocelové, ale jsou také i dražší. Nejlepší trekové hole jsou vyrobeny z hliníku.

6

Trekové hole kupujte podle jejich váhy. Čím lehčí hole, tím lépe, avšak také dráže.

7

Nezapomeňte na správnou volbu rukojetí. Na výběr máte rukojetě z gumy, korku a různých směsí pěn. Každý materiál má své pro a své proti. Gumové rukojeti jsou nejlevnější, dobře tlumí nárazy, ale nejsou vůbec savé a s velkou oblibou tvoří mozoly a puchýře. Korek je velice příjemný a nejlépe padne do ruky, dobře tlumí vibrace, nesaje vlhkost, bohužel jeho životnost je nejnižší. Vůbec nejlepší jsou rukojeti ze směsi pěnových materiálů, mají dobrou savost, dobře tlumí vibrace, ale zase jsou nejdražší. Rukojetí trekových holí mohou mít různé tvary a sklon, a proto si je důkladně ozkoušejte.

8

Trekové hole si vybírejte i podle způsobu připevnění komponentů. Velká většina levných holí má komponenty připevněny šroubovacím systémem, jeho nevýhodou je však časté zasekávání anebo přetáčení. Nejlepším systémem je tzv. FLICK LOCK, který představuje zamykání komponentů na páčku. Jde o velice jednoduchý systém, avšak velice spolehlivý.

Varování

V neposlední řadě se zajímejte o dostupnost komponentů. Většina komponentů trekových holí je dnes přidávána do základní výbavy již při nákupu holí, když se vám ale rozbijí, mohl by nastat problém s jejich náhradou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.444445
Average: 4.4 (9 votes)