Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat vhodný hydratační přípravek na pleť

27. Říjen 2018

Jak vybrat vhodný hydratační přípravek na pleť | rady a tipy. O tom, že bychom měli přijímat dostatek tekutin a také hydratovat pleť zvenčí, dnes už nikdo nepochybuje. Jinou péči potřebuje pokožka mladá, pružná, jiná se sklonem k akné, a odlišnou ta, která je suchá, citlivá, s jemnými či hlubšími vráskami. Při výběru vhodného hydratačního přípravku je však dobré přihlédnout i k dalším okolnostem. Jaké to jsou?

Co je potřeba

  • hydratační krém denní
  • hydratační krém noční
  • hydratační sérum
  • hydratační olej
  • peeling
1

V první řadě bychom měli vědět, že denní a noční hydratační krémy mají odlišné složení. Proto není dobré je navzájem zaměňovat nebo používat pouze jeden druh po celých 24 hodin. Zatímco u denních je vyšší podíl složek, které chrání pokožku před škodlivými slunečními paprsky, noční preparáty cílí spíše na regeneraci a doplnění potřebných výživných látek.

2

Během zimních měsíců, zvlášť když je mrazivé počasí, bychom od hydratačních přípravků, které jsou na bázi s převládajícím podílem vody, měli raději upustit. Dejme raději přednost mastnějšímu, hutnějšímu preparátu, který obsahuje dostatek vyživujících složek.

Nezapomínejme ani na to, že naše kůže hodně trpí i během prudkého, mrazivého větru, který vysušuje, a proto je vysoký obsah ochranných složek nezbytný. Zrovna tak přechod z teplé místnosti do mrazivého prostředí a zpět je pro pleť velkou zátěží. To platí zejména pro pokožku suchou, citlivou či jinak problematickou.

Čím méně vody v hydratačním denním krému v zimě, tím lépe. Nebojte se, vaše pokožka strádat nebude, protože potřebnou vlhkost jí dodáte díky nočnímu hydratačnímu séru. Stačí aplikovat ho málo, protože koncentrace výživných a hydratačních složek bývá poměrně vysoká.

Vyberte takové sérum, které spolehlivě zvlhčuje, protože pokožce vadí nejenom mrazivé počasí, ale také suchý vzduch v přetopených místnostech. Dobrým vodítkem při nákupu je vysoký podíl kyseliny hyaluronové. Takže hydrataci v zimě rozhodně nepodceňujme, jen ji přesuňme na vhodnou dobu.

3

V létě se obecně doporučuje volit jiný druh hydratační péče o pleť. Tedy nezatěžovat ji zbytečně hutnými, těžkými, extra výživnými krémy, ale volit spíše odlehčené preparáty zejména s vysokým UV faktorem. Důležitý je také důkladný pitný režim, protože pokožka se zvlhčuje i zevnitř, díky dostatečnému příjmu tekutin.

Vysokou míru hydratace bychom si měli dopřát zejména v případě, že je naše pleť hodně suchá, se sklonem k tvorbě šupinek, vypadá povadle a unaveně. Aby pokožka byla schopna absorbovat dostatek vlhkosti, nezapomínejme ani na pravidelný, šetrný peeling. Když se zbavíme odumřelých kožních buněk, je větší šance, že se voda z hydratačního krému dostane do hlubších vrstev pokožky.

4

Pokud máte problémy s výběrem vhodného krému, vyzkoušejte kvalitní pleťové oleje. Do top desítky určitě patří arganový, jojobový, šípkový, makový nebo olivový. Jsou vysoce výživné a vynikají výbornou snášenlivostí.

  • Než budete aplikovat nový hydratační krém, vyzkoušejte na menší ploše na předloktí, zda na něj nejste alergičtí.
  • Nepoužívejte prošlou kosmetiku, ani tu, která má jinou vůni, barvu a konzistenci, než na jakou jste zvyklí.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o pleť v zimě
Obrázek není k dispozici
Jak se starat o pokožku po holení
Obrázek není k dispozici
Jak vyrobit domácí pleťovou masku
Jak zabránit padání vlasů
Jak urychlit růst vlasů