Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit měděné nádobí | rady

Jak vyčistit měděné nádobí | rady. Měděné nádobí, to je skvost a zaslouží si, aby bylo o něj řádně pečováno. Možná jste na jeho čištění vyzkoušeli ledacos, ale stále to není takové, jak byste ho chtěli mít. Lesknoucí, bez fleků a skvrn, nebo alespoň je co nejvíce zneutralizovat. Aby tohle nádobí mělo punc výstavních kousků, poradíme vám několik čistících a účinných variant.

Co je potřeba

hadr

sůl

citron

prášek do pečiva

worcester

voda

ocet

1

Worcesterová omáčka

Ano, je to ta známá worcesterová omáčka, která se používá a přidává jako příchuť do svíčkové. Tak tedy na houbičku naneste tento worcester a potřete s ním měděné hrnce, pánve nebo jakýkoliv druh měděného nádobí. Nechte působit asi 5 minut a roztírejte houbičkou všude a důkladně po nádobí a zároveň leštěte. Nakonec hrnce opláchněte a utřete dosucha.

2

Citrónová šťáva a prášek do pečiva

Obojí smíchejte, aby vznikla pasta, která se dá dobře roztírat, a aby na hrnci držela. Naneste ji na měděné nádobí hadříkem, nechte nejdřív působit asi 5 minut a pak hadříkem znovu přetírejte, zejména v oblasti úchytů, držáků. Pak nádobí omyjte horkou vodou.

3

Sůl a ocet

Do hrnečku nalijte ocet a přidejte 3 plné lžíce soli. Směs míchejte, dokud se nerozpustí. Pak měděné nádobí tímto roztokem houbičkou omyjte, nechte zase několik minut působit a po tom drhněte dočista. Opět omyjte teplou nebo horkou vodou.

4

Půlka citronu a sůl

Pokud stále zůstávají na měděném nádobí nějaké skvrny, rozpulte citron, namočte jej tím rozříznutím do soli, ať se bohatě nabalí a tímto citronem skvrny drhněte. Opakujte znovu namočení do soli a stále drhněte. Potom dobře opláchněte.

5

Teď konečně má nádobí ten správný lesk a glanc.

Bude vypadat skvěle a honosně.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čištění sporáku | rady
Jak na čištění sporáku | rady. Připečená mastnota od jídla na sporáku je nevzhledná, tmavá, rezavá a odpuzující. I když kamna po každém vaření omyjeme…
Jak vybrat žehličku na vlasy | tipy
Jak vybrat žehličku na vlasy | tipy. Působit upraveně si může dovolit každá žena. Pomůže nám moderní žehlička na vlasy, která umožňuje vytvořit dokona…