Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit silikon kolem vany

09. Červenec 2019

Spáry mezi vanou a zdí jsou vyplněny silikonem tak, aby zde neprosakovala voda. Každý sebelepší silikon však zpravidla po nějakém čase, kdy je den co den vystavován působení vody, začne drobně praskat, v těchto malých puklinkách se zadržuje voda a silikon začne plesnivět, což poznáte podle toho, že od krajů začne silikon tmavnout. Tato plíseň je nejen neestetická, ale také nehygienická a může být i zdravotně závadná.

1

Než odstraňovat již vzniklou plíseň, je rozhodně lepší nedat plísni šanci se vůbec objevit. Abyste tomuto plesnivění silikonu nejen kolem vany, ale i kolem umyvadla nebo sprchového koutu předcházeli, je velmi důležité pořádné odvětrávání koupelny.

2

Pokud ani to nepomáhá a silikon stále plesniví, musíte tento silikon pravidelně čistit. Na toto čištění je nejvhodnější použít naředěné Savo nebo čisticí prostředek určený přímo pro boj s plísní – např. Savo proti plísním, které nastříkáte na postižené místo, necháte dle potřeby působit a následně řádně spláchnete čistou vodou.

3

Pokud chcete šetrnější přípravek, babské rady doporučují použití octové vody.

4

Pokud však silikon plesniví velmi rychle, může to být také znakem toho, že je silikon již tolik poškozený, že bude zřejmě vhodnější jej kompletně vyměnit.

5

Pozor, nestačí pouze přidání další vrstvy silikonu, ale je třeba nejprve starý silikon pečlivě odstranit, k čemuž můžete použít speciální škrabky, stejně dobře však poslouží i obyčejný kuchyňský nůž. Je však velmi důležité, abyste byli opravdu důslední a pečliví a ve spárách nezůstaly žádné ani sebemenší zbytky, kvůli kterým by nový silikon nemohl dobře přilnout k povrchu.

6

Pro následné vyplnění spár je třeba pečlivě vybírat silikon. Do koupelny vždy volte tzv. sanitární silikony, které jsou určeny pro použití v místech, která jsou hojně vystavována působení vody (např. právě v koupelnách, kuchyních a na toaletách). Sanitární silikony jsou odolnější vůči vodě a plísním a některé jsou již k dostání i přímo v nádobě na aplikaci (bez potřeby stříkací pistole). Seženete je v každém hobby marketu (OBI, Baumax apod.).

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: Arjun Kartha, ID: 445146, sxc.hu

Hodnocení
Pavel Z (neověřeno) | So, 07/13/2019 - 08:28

A co takhle Ceresit - RE-NEW obnovovač silikonu. Henkelovci tvrdí, že lze nanášet na původní silikon. Má někdo zkušenosti?

Další zajímavé články