Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vycvičit Německého ovčáka

17. Květen 2019

Se svým mírně prodlouženým tělem a silnou svalnatou postavou patří německý ovčák mezi neoblíbenější plemena na světě. Tento mnohostranný a pro práci nadšený pes je používán pro mnoho funkcí, např. vyhledávání a zachraňování lidí nebo i jako průvodce slepců.

Co je potřeba

trpělivost

kolegu

odměnu

1

Jakmile pes začal alespoň trochu lépe chápat chůzi u levé nohy, dá se lépe přivolávat.

2

Tento cvik cvičte v nějakém ohrazeném prostoru a teprve poté, co jej zvládne, ho zkoušejte i venku.

3

Psa přivolávejte na jakýkoliv podnět, který má rád – piškot, granule.

4

Požádejte kamaráda, ať Vám psa podrží. A vy se zatím vzdalujte a přitom upozorňujte psa pohybem na předmět v levé ruce.

5

Jakmile ho vnímá, dejte povel „K NOZE“ a kamarád, ať psa pustí.

6

Když pes přiběhne, předmět mu za odměnu dejte.

7

Nakonec docvičujte přivolání se sednutím.

Snažte se z výcviku udělat zábavu, nikoliv peklo. Povely následující za sebou : K NOZE – chůze se psem u nohy, VOLNO – pes odbíhá libovolným směrem, K NOZE – pes přibíhá, K NOZE - zastavíte

Psovi musí být alespoň 14 měsíců, když začnete s výcvikem.

nanny (neověřeno) | Po, 10/24/2016 - 16:43

dobry den
prosim o radu vzdy jsem si dovedla s kazdym psem poradit ,ale tentokrat jsem v uzkych.Mame nemeckeho ovcaka,je ji devatenact mesicu a mam problemy s chozenim venku.Nechce chodit u nohy,zkusila sem vsechno,strasne taha kdyz uvidi kocku nebo jineho psa,je absolutne nejista.Doma posloucha,je velmi mila,navolno si hraje se vsemi psy,kdyz je na ni pes dominantni utika od neho pryc.Umi uz spoustu triku,na to je velmi rychle ucenliva.Byla jsem jiz nekolikrat na dvanacti kilometrove prochazce se skupinou lidi se psy ruznych ras a byla se vsech nejlepsi,vsichni me ji chvalili byli jsme i v restauraci tam velmi hodna,Jenze zase druhy den jsme sli na prochazku a zase to same tahani.Nevim si rady co s tim,ponevadz muj predesly pes byl taky vlcak a stim jsem nemela problemy.Muzete mi nekdo dat radu?Dekuji a preji prijemny vecer

dobry vecer.je to jiz delsi doba co jste mi odepsal,ale potrebuji radu.moje Liliana ma uz osumnact mesicu a mam problemy s chozenim u nohy a kdyz uvidi psa porad taha jak traktor.se vsemi psi si hraje je pratelska,s detmi super,doma posloucha na slovo a je vyborna na uceni triku..minuly tyden jsem byla se skupinou lidi se psy ,s doprovodem dvou treneru na dvanacti kilometrove prochazce,Lili byla ze vsech nejlepsi,vsechny mela pod kontrolou ,vsichni z ni byli paf.byli tam dva pitbuli,velmi dominantni,a Lili nedavala nic najevo ignorovala je.vsechno bylo ok,vsichni me presvetsovali ze je Lili super,ze se nemusim obavat,je trosku na chozeni unohy nejista.Ale kdyz jsem druhy den sla o pet na prochazku,zase to same,tahani a kdyz nekdo jde se psem radeji jdu na druhou stranu,Mate pro me nejakou radu co s tim.Rada bych zavitala k vam na cvicak,ale bydlim v holandsku,coz je trochu z ruky,moje dcera pracuje u k9,a chteji me Lili vytrenovat u policie coz si myslym je trochu tvrde a stejne se asi do Ceska dostanu az pristi rok.jsem zoufala,mela jsem dvanact roku dlouhosrteho vlcaka a stim jsem byla petkrat za den venku.ted chodim trikrat denne.Doufam ze neobtezuji s dlouhym psanim a doufam,ze mi odpovite.doufam ze vy s vasim pejskem uz chodite na vystavy.mejte se pekne,preji hodne uspechu.

Radek (neověřeno) | Po, 03/28/2016 - 19:19

Dobrý den moje rada je pokud je to možné tak pouštět pejska z ostatními psy (říká se tomu socializace)
uplně nejlepší je aspoň pár nekontaktních psů a mezi ně pustit toho svojeho , dvě tři takoví rande a pes je v pohodě a zjistí že ho ti ostatní nechtěj sežrat a jsou to kámoši nejlepši na to je navštívit cvičák ale pozor né na každém cvičáku se to dělá .Měj te se krásně a jestli zavítáte někdy do Soběchleb tak Vás i s pejskem rádi uvidíme u nás na cvičáku

dobry den diky za zpravu.
nasi lillance bude tento mesic jeden rok.venku mam jeste trosku problemy,kdyz potkavame nekoho s pejskem,taha za voditko ,nekdy steka,mozna byste mi mohl poradit.jinak s ostatnimi pejsky si hraje je velmi pratelska.chodime s ni hodne do mesta mezi lidi.hrozne rada se uci trikum,ale chozeni u nohy kazdy den intenzivne trenujeme.doma je velmi poslusna.
mejte se moc pekne
hodne uspechu a radosti s vasim pejskem

Dobrý den tak reaguji na vaší zprávu našemu mrneti ted bude deset měsíců váží 40kg a je připraven na zkoušku ZZO,ZOP a ZM ale půjde na ně až na začátku podzimu aby měl ještě čas na blbnutí a hlanvě není kam spěchat , ted bude jezdit sem tam na závody a tam se teprve ukáže jak bude reagovat na cizí cvičáky a lidi co moc nezná a pokud můžu poradit je dobré jezdit trénovat na vlakové nádraží,sice se na vás koukaj jak na blázna ale pro psa je to super věc jak přijít do kontaktu z hodně lidma najednou ,jinak máme za sebou jednu výstavu kde se umístil jako velmi nadějný .Mějte se krásně a Vám i vašemu pejskovi přeju hodně uspěchů .

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Nejen nám, ale i našim čtyřnohým kamarádům se může stát vážný úraz. V některých případech to může být i v našich rukou, jestli se pes zachrání, proto…
Obrázek není k dispozici
Každý, kdo má doma čtyřnohého kamaráda ví, že pes musí být u všeho a všude kde jsme my. Šel by s náma i na záchod, kdybychom mu to povolili. Je to zkr…
Obrázek není k dispozici
Různá plemena psů se dožívají různě, platí pravidlo, že malá plemena se dožívají kolem 16 let, oproti tomu plemena velká 12 let. Záleží na dané rase,…
Obrázek není k dispozici
Mladé a nezkušené feny bývají často nervózní, zmatené, před porodem ztrácí chuť k jídlu, často močí, hrabou. Vy byste měli být jejich velká opora a sa…