1

Nejdříve si rozmyslete, zda budete svou knihu vydávat úplně sami, či zda si vezmete někoho na pomoc. Na českém trhu působí i několik společností, které vaši knihu přijmou a v malém nákladu zajistí tisk i distribuci. Tím malým nákladem je myšleno třeba 100 až 300 kusů. Odměnou vám bude 25% z peněz utržených prodejem knih v partnerské síti prodejců. Máte-li dostatek času a skutečně to s vaší knihou myslíte vážně, neváhejte si na tisk a distribuci zajistit peníze od sponzorů. Výměnou jim ale musíte něco nabídnout - třeba logo v knize apod.

2

Začneme grafickou podobou knihy. Ať chcete, nebo ne, je třeba si najmout profesionála, který vám text knihy zalomí a vytvoří grafickou podobu publikace. Proto nezapomeňte na případné ilustrace.

3

Jistě nechcete, aby vaše kniha vyšla s chybami. Veškeré texty předejte korektorovi. Ten bude mít za úkol provést opravy jazykových chyb a text upraví tak, aby splňoval pravidla českého pravopisu. Korektor mimo jiné bude dávat pozor, aby na konci řádků se neobjevovaly předložky apod.

4

Číslo ISBN umožní vaši publikaci umístit do národní a mezinárodní databáze knih. ISBN je navíc nejspolehlivějším vyhledávacím prvkem. Číslo vám přidělí Národní knihovna ČR. Navštivte stránku www.nkp.cz, stačí požádat o přidělení. Po vydání publikace máte pak povinnost do vybraných knihoven zaslat tzv. povinný výtisk - na vlastní náklady.

5

Připravenou publikaci necháme vytisknout v požadovaném nákladu. I když větší množství vytištěných publikací vyjde pak v přepočtu na jeden kus výhodněji, první vydání vytiskněte raději v menším nákladu. Vyplatí se předem objet a obtelefonovat distribuční místa - knihkupectví - a poptat se na podmínky prodeje knih.

6

Následuje distribuce. Ne každé knihkupectví vaši knihu přijme, proto se raději informujte dopředu. Vytvořte si kontaktlist - seznam knihkupectví v ČR nebo v regionu, kde chcete knihu prodávat, s telefonními čísly na majitele, webovými stránkami a jinými kontaktními údaji. Připravte si smlouvy.

Tipy

Vydání vaší knihy bude vyžadovat nějaký program a termíny. Neváhejte proto si vytvořit podnikatelský záměr - projekt vašeho podnikání, do kterého zahrnete všechny potřebné úkony spojené s vydáním a distribucí vaší publikace. Podnikatelský plán poslouží v případě, že budete hledat sponzory.

Nezapomeňte na propagaci knihy. Kniha se bude mnohem lépe prodávat, pokud o ní knihkupci i čtenáři budou vědět. Knihkupectvím nabídněte autorské čtení spojené s autogramiádou - udělejte si turné po ČR. Pošlete knihu do redakcí novin a časopisů - do kulturního oddělení, aby zpracovali recenzi.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)