Co je potřeba

Znalost angličtiny

1

Představení když někomu voláme je velmi jednoduché, prostě využijeme ,,this is".

,,Hello, this is Josh."

Pokud chci dále s někým mluvit (někoho přivolat k telefonu), použít můžete více variant (can, may, could). Nebo se můžu přímo zeptat, zdali už není u telefonu.

,,Can I talk to Mrs.Pattson?" ,,May I talk to Mrs.Pattson?"

,,Is that Mrs.Pattson?"

Pokud se takto někdo táže do telefonu nás a chce mluvit s námi, odpovíme jednoduše ,,speaking" (u telefonu apod.).

2

Když potřebujete hovor pozdržet, například abyste zašli pro volanou osobu, není nic jednoduššího než-li říct ,,Please, hold on" (prosím vydržte). Pokud můžete volanou osobu přepojit, řekněte ,,I will connect you" nebo ,,I will put you through".

,,Hello, may I talk to Mrs.Pattson?"
,,Please, hold on. I will connect you."

3

Pokud volaný není k zastižení, můžete poprosit o zanechání vzkazu. ,,Can I leave a message?" dá osobě na druhém konci drátu najevo, že byste rádi zanechali zprávu.
Pokud byste chtěli vyzvat k zanechání zprávy řekněte jednoduše ,,Would you like to leave a message?"
Můžete se také zeptat zda zavolá později. ,,Will you call back later?" STejně tak mohu odmítnout zanechání vzkazu, protože zavolám později. ,,No thanks, I call back later."
Jestliže volaný není k dispozici, měli byste volajícímu říct důvod (např. v práci - není v kanceláři, dovolená, firemní cesta, jednání apod.)

4

Na závěr se klasicky rozlučte jak máte ve zvyku.

,,Thank you, good bye"

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.375
Average: 4.4 (8 votes)