1

Citronový čistící krém Citronový krém je vhodný zejména pro čištění mastné pleti. 1 lžíce včelího vosku 1 1/2 lžíce přírodního želé (dostupné v obchodech se zdravou výživou) 3 lžíce jojobového oleje 1 lžíce habru obecného 1 lžíce šťávy z citronu 1/8 lžíce kosmetického jílu 6 kapek esenciálního citronového oleje Ohřejte včelí vosk, smíchejte jej s přírodním želé. Následně přidejte jojobový olej, směs důkladně promíchejte. Mezitím smíchejte habr, citronovou šťávu a jíl, směs po 5 minutách přidejte do rozehřátého včelího vosku. Vše důkladně míchejte, dokud nedosáhnete požadované konzistence. Na závěr přidejte citronovou šťávu. Krém skladujte ve skleněné nádobě a v chladu (v lednici).

2

Meruňkový krém Meruňkový krém je vhodný zejména pro ošetření suché pleti. 300 ml oleje z meruňkových jader 60 ml kakaového másla 60 ml včelího vosku Olej, kakao a včelí vosk ohřejte a míchejte, dokud vám nevznikne důkladně promíchaná směs. Tu poté dejte vychladnout. Opět skladujte ve skleněné nádobě a v chladu.

3

Peeling z máty peprné Peeling z máty peprné je vhodný zejména pro čištění mastné pleti. 2 hrnky ovesných vloček 1 hrnek mandlí 2 lžíce sušené levandule 2 lžíce sušené máty 2 lžíce bílého kosmetického jílu Namelte ovesné vločky, mandle, sušenou levanduli a sušenou mátu nadrobno – nejlépe na sypkou směs. Do ní přidejte kosmetický jíl, důkladně promíchejte. Vždy si vezměte jednu velkou lžíci směsi, tu nařeďte vodou a vzniklou směs si naneste na obličej.

4

Domácí krém na ruce Ruce jsou nejvíce vystavovány vnějšímu okolí. Je potřeba jim věnovat zvýšenou péči. Domácí krémy Vám s tím jistě pomůžou. Důležité je, aby jim vaše péče rukou vrátila pružnost, hebkost a výživu. Důležitá je také péče o nehty a prevence proti jejich třepení. Růžový krém ¼ hrnku růžových lístků 1 polévková lžíce růžových šípků ½ hrnku horké (ne vroucí) destilované vody 1 polévková lžíce strouhaného včelího vosku 1 polévková lžíce kakaového másla ½ hrnku mandlového oleje 1 polévková lžíce vitaminu E v tekuté formě 6 kapek růžového esenciálního oleje Základem tohoto krému je tzv. růžová voda, kterou získáte tím, že rozdrtíte šípky a lístky růže. Vše zalijte horkou vodou, přes noc nechejte odstát. Druhý den vzniklou směs pořádně ručně vyždímejte, abyste získali potřebnou růžovou vodu. Včelí vosk a kakaové máslo smíchejte, zahřejte asi na 50°C a za neustálého míchání do směsi mandlový olej. Jakmile jej přidáte, směs odstavce z hořáku a nechte ji vychladnout. Vychladlou směs smíchejte s růžovou vodou, vitaminem E a přidejte růžový esenciální olej. Dobře a důkladně směs promíchejte a uzavřete nejlépe ve skleněné nádobě. Uvidíte, že domácí růžový krém vám dobře poslouží.

Varování

Při výrobě krému vždy promíchávejte jednotlivé ingredience i vzniklé směsi dřevěným náčiním (vařečka apod.), nikoli kovovým!

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.625
Average: 3.6 (8 votes)