Co je potřeba

  • 2 velké neochucené jogurty (Choceňské, Hollandia, nebo jaké chcete)
  • šlehačka 30 %
  • koření
  • česnek
1

Jogurty bez příchuti můžete použít jakékoliv, podle vašich dispozic si vyberete méně tučné, anebo více tučné. Nemusí to být jen velké balení jogurtů, já jsem použila jeden velký (400 gramů) a dva malé (200 gramů). Vyklopíte připravené jogurty do misky a smícháte je se šlehačkou.

2

Pozor – šlehačku nešleháme! Šlehačku si zvolte, jak tučnou chcete, může být i 12%, pokud dáváte přednost nízkokalorickému produktu. Jenom ji do misky s jogurtem vylijete a promíchejte. Nemusíte chystat žádné strojové metly na promíchání, stačí vařečka nebo ruční metlička a hned je hotovo.

3

Dejte směs do sítka, vůbec nevadí, jestli je síto husté nebo řídké, protože do něj vložíte plátno nebo utěrku, přes které bude odkapávat přebytečná voda (viz ilustrační fotografie). Takto ponechejte odkapávat vodu přes celou noc, nejlépe nádobu se sítem vložte do ledničky.

4

Druhý den pak naši lučinu vyklopíme z cedníku do mísy, osolíme, případně okořeníme, můžete přidat rozdrcený česnek nebo bylinky, jak kdo chce. Domácí sýr lučina je hotov. Bude vám jistě chutnat namazaný na čerstvý měkký chléb nebo jiné pečivo.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.45
Average: 4.5 (20 votes)