Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit domácí zázvorové bonbony | recept

Bolí Vás v krku nebo Vás trápí kašel? Nekupujte zbytečně předražené pastilky obsahující umělá sladila a přídatné látky. Některé pastilky z lékárny obsahují dokonce barvivo karmínovou modř, jejíž použití může být velmi nebezpečné. Máme pro Vás recept na domácí zázvorové bonbony, které Vašemu hrdlu zaručeně uleví a jsou vyrobené z čistě přírodních látek. Tyto zázvorové bonbony můžete užívat i preventivně v době chřipek a nachlazení, nebo si je dejte prostě jen tak, jejich chuť jistě uspokojí Vaše chuťové buňky a ještě uděláte něco pro své zdraví. Postup pro výrobu domácích zázvorových bonbonů naleznete v následujícím článku.

Co je potřeba

  • asi 2 cm zázvoru
  • citron
  • 1/2 hrnku medu
  • moučkový třtinový cukr na obalení
1

Kořen zázvoru lékařského je opravdu velmi zdravý. Je známý pro svou pikantní chuť s nádechem exotiky. Zázvor obsahuje velkou spoustu esenciálních olejů, které způsobují jeho intenzivní vůni. Naleznete v něm však i celou řadu vitamínů (např. A, B1, B2, C, E) a minerálů jako třeba hořčík, fosfor, draslík, vápník či železo.

A jaké léčivé účinky má zázvor?

Zázvor podporuje trávení a pomáhá proti žaludečním nevolnostem (i těhotenským), pomáhá předcházet chřipce, rýmě a nachlazení (případně zmírňuje potíže, pokud nemoc již propukla), bojuje s bolestmi hlavy, pomáhá snižovat hmotnost, posiluje obranyschopnost organismu, má protizánětlivé účinky, snižuje cholesterol, podporuje krevní oběh a zpomaluje některé druhy rakoviny.

Zázvor oceníte při bolesti v krku, jelikož má antibakteriální účinky a zlepšuje prokrvení sliznice, což napomáhá organismu v boji s nemocí.

2

Na výrobu domácích bonbonů potřebujeme také včelí med a citron. Včelí med projde varem, proto přijde o většinu zdraví prospěšných látek, nicméně jeho použití je jistě zdravější než použití bílého rafinovaného cukru. Citronová šťáva bonbony obohatí o vitamín C, některé vitamíny skupiny B, draslík, hořčík, vápník, železo a další látky. Dokáže také zvýšit imunitu a odstraňovat z organismu viry a tím zkrátit dobu trvání nemoci.

3

A jak domácí zázvorové bonbony připravíme?

Zázvor oloupeme a nakrájíme na malé kousíčky. Med nalijeme do hrnce, přidáme nakrájený zázvor a 2 lžičky citronové šťávy. Směs uvedeme k varu a jakmile se začne tvořit pěna a obsah vylézat po okrajích hrnce, stáhneme jej z plotny.

4

Poté směs znovu zahřejeme a opět odstavíme. Jestli je směs hotová, můžeme vyzkoušet tím, že trošku nalijeme do ledové vody, pokud se vytvoří tvrdá hrudka, máme hotovo. Pokud ne, můžete celý proces zahřání směsi zopakovat a znovu provést zkoušku. Jakmile je směs hotová, nalijeme ji do silikonové formy či na plech vyložený pečicím papírem.

5

Necháme ji chvíli ztuhnout a poté z ní trháme kousky, z nichž uválíme kuličky a obalujeme je v moučkovém třtinovém cukru. Následně bonbony necháme pořádně ztuhnout. Přeji dobrou chuť.

  • Horkou hmotu můžete nalít také do silikonové formy, např. do silikonové formy pro výrobu želatinových medvídků nebo do silikonových formiček na led.
  • Zázvor můžete také nastrouhat najemno.
  • Zázvor by neměly konzumovat děti do 2 let a lidé nemocní cukrovkou.
  • Pokud užíváte nějaké léky, poraďte se o konzumaci zázvoru se svým ošetřujícím lékařem.
  • Pozor na alergii na včelí produkty.
  • Denně by dospělý člověk neměl přijmout více než 4 gramy čerstvého zázvoru.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat dýňové máslo | recepty
Dýňové máslo | recepty. Tykev, neboli dýně, získává několik posledních let na oblibě. Tykví existuje mnoho rozmanitých druhů, patří mezi ně patizony,…