Co je potřeba

  • větve z různých stromů nebo keřů
  • ořezávátko
1

Opatříme si větve z různých druhů dřevin. Větve nemusejí být rovné, kytičky z mírně zakřivených větví jsou nepravidelné a vypadají lépe, než z větví rovných.

2

Silnější větev ořezáváme jako tužku, ale dáváme pozor, aby proužek dřeva byl co nejdelší. Pokud máte čerstvé větve, je to velmi snadné, ze suchých to jde hůře. Používáme obyčejné ořezávátko, v prodeji jsou s různými průměry.

3

Ořezaného „hada“ stočíme do spirály (stáčí se sám) a lehce ji rozvolníme. Do středu kytičky můžeme vložit špejli nebo párátko, zakápnout lepidlem, nechat uschnout a máme zápich například do věnce.

4

Do středů kytiček můžeme také vložit korálek nebo aranžovací šípky na drátku. Středy nemusíme vyplňovat ničím, necháme volný otvor a kytičky se mohou navlékat na konce větviček ozdobného keře.

5

Dřevěným kytičkám to sluší na větvi kroucené vrby nebo lísky, kam je přilepíme tavnou pistolí. Doplnit se můžou vystříhanými motýlky z barevného papíru, velikonočními vajíčky nebo jinými doplňky.

6

Kytičky se dají lepit tavnou pistolí těsně vedle sebe také na polystyrénový základ věnce. Mezery, kterými prosvítá podklad věnce, vyplníme například větvičkami buxusu. Buxus uschne a několik let vypadá stejně, nevybledne.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (6 votes)