Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit dýňové křížaly | recept

Dýňové křížaly | recept. Dýňové křížaly mohou být chutnou a zdravou alternativou sladkých či slaných pochutin. Jejich příprava vyžaduje pouze dýni a pár dalších ingrediencí. Návod, jak vyrobit dýňové křížaly, naleznete na následujících řádcích.

Co je potřeba

  • 500 g očištěné dýně bez slupky a semínek
  • 1 lžičku mleté skořice (nebo dýňového koření)
  • 3 lžíce třtinového cukru
  • šťávu z 1/2 citronu
  • pečicí papír
1

Pro přípravu dýňových křížal je možné využít dýni hokkaidó (nemusí se loupat), muškátovou či máslovou dýni.

2

A jaký je postup?

Dýni nakrájíme na tenké plátky, nasypeme je do mísy a smícháme s třtinovým cukrem, citronovou šťávou a mletou skořicí. Směs necháme asi hodinu odpočinout, aby se dýně dostatečně ochutila přidanými ingrediencemi. Díky citronové šťávě navíc plátky nezhnědnou.

3

Poté plátky dýně osušíme papírovou utěrkou a naskládáme je na plech vyložený pečicím papírem (uvedené množství vystačí na 2 plechy křížal) tak, aby se jednotlivé kousky nedotýkaly. Dýni poté usušíme dokřupava v troubě vyhřáté na 50–70 °C. Sušení trvá asi 2–3 hodiny. Při sušení je vhodné nechat mírně otevřená dvířka trouby, aby mohla přebytečná vlhkost odcházet ven.

4

Dýňové křížaly můžeme ihned po vychladnutí konzumovat nebo je uskladníme ve vzduchotěsné nádobě. Z křížal lze připravit výborný čaj, dají se použít i pro výrobu nepečeného cukroví, domácího müsli a müsli tyčinek.

  • Pokud máte doma sušičku potravin, využijte ji namísto trouby.
  • Křížaly se dají připravit i ve slané variantě. V tom případě je ochuťte citronovou šťávou, solí, oblíbeným kořením a třeba i čerstvými či sušenými bylinkami.
  • Dýni je možné nakrájet také na malé kostičky.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak na zdravý dýňový kompot | recept
Jak na špenátové placky | recept
Jak udělat dýňové máslo | recepty