Co je potřeba

  • 1 a půl hrsti meduňkových listů
  • 1 hrst mátových listů
  • 2 citrony (nejlépe v BIO kvalitě)
  • 1 litr vody
  • 400 g třtinového cukru
  • Čisté skleničky nebo lahve
1

Máta peprná je velmi známá bylinka, jež zvyšuje tělesnou kondici, posiluje nervovou soustavu, pomáhá proti žaludečním potížím a nevolnostem z cestování, zvyšuje chuť k jídlu, uvolňuje dýchací cesty při kašli a nachlazení a zmírňuje bolesti.

Meduňku lékařskou pak využijete mimo jiné pro zklidnění psychiky, proti dýchacím a zažívacím potížím, nespavosti a těhotenským nevolnostem.

Bylinky můžete přidat v poměru 1:1, nicméně mně se osvědčilo použít menší množství máty, jelikož je velmi aromatická a mohla by přebít chuť meduňky.

2

A jaký je postup?

Bylinky důkladně omyjeme, můžeme je překrájet na menší kousky, ale není to nutné. Citrony omyjeme a nakrájíme je na kolečka.

3

V hrnci přivedeme k varu vodu s třtinovým cukrem a vaříme, dokud se cukr nerozpustí.

4

Následně přidáme do cukerného roztoku bylinky a vše asi 3 minuty prohřejeme. Hrnec přikryjeme pokličkou a roztok s bylinkami a citronem necháme odstát do druhého dne v lednici.

5

Druhý den vymačkáme z kousků citronu všechnu šťávu do sirupu, ten pak přecedíme přes plátýnko a znovu jej přivedeme k varu a krátce povaříme. Nakonec jej rozlijeme do vysterilizovaných lahví či skleniček. Sirup uskladněte v chladu.

Sirup podáváme naředěný neperlivou vodou.

Tipy

Sirup můžete uskladnit v mrazáku a prodloužit tak jeho trvanlivost.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.25
Average: 4.3 (4 votes)