Co je potřeba

  • Keramická miska nebo jiná vhodná nádoba
  • Písek
  • Čerstvý mech
  • Čerstvé květy – např. sedmikrásky, sněženky, krokusy, později také narcisy, tulipány apod.
  • Prázdné šnečí ulity
  • Vrbové kočičky
  • Figurky ze dřeva nebo jiného materiálu
1

Základ následujících velikonočních dekorací tvoří mech, který udrží květy déle čerstvé a navíc krásně vypadá. Skvěle se hodí nejen pro velikonoční a jarní ozdoby, ale také pro ty adventní.

Mezi další přírodniny, které můžete do velikonoční dekorace zakomponovat, patří samozřejmě kraslice nebo vaječné skořápky (ať už slepičí, křepelčí nebo jiná), dále jehnědy, peříčka, větvičky buxusu či břečťanu, březové špalíčky, sušené květy, obilné klasy, apod.

2

A jaký je postup?

Misku nebo jinou nádobu (např. půlky kokosového ořechu) naplníme mokrým pískem, který zcela zakryjeme vrstvou mechu. Pokud chcete, můžete mech předem očistit od trávy a jiných rostlin, není to však nutné.

3

Následně do mechu zapíchneme kočičky, větvičky buxusu, květy a poklademe jej prázdnými šnečími ulitami.

4

Vše můžeme dozdobit dalšími přírodními nebo nepříliš kýčovitými umělými ozdobami – např. figurkami zvířátek.

5

Pro výzdobu velikonočního stolu použijte také velikonoční osení v misce (obilí nechte naklíčit zhruba týden před Velikonocemi). Do vázy se hodí větvičky kroucené vrby, zlatého deště, zlatice, rozkvetlé větve ovocných stromů a samozřejmě již zmíněné kočičky.

Tipy
  • Květy můžete vyměňovat za čerstvé a mech pravidelně zalévat, dekorace Vám tak vydrží přes celé Velikonoce.
  • Před příchodem jara se často dělají prořezávky stromů, není proto nutné řezat vrbové, březové nebo jiné větvičky přímo ze stromů či keřů. Využijte větví, které leží na zemi.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)