Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit sedmikráskový sirup | recept

Sedmikráskový sirup | recept. Sedmikráska chudobka kvete téměř po celý rok a to velmi hojně. Pokud si nevíte rady, jak květy sedmikrásek využít, zkuste si vyrobit sedmikráskový sirup podle našeho receptu. V článku se dozvíte také jeho léčivé účinky i způsoby použití. Pro přípravu sirupu budete potřebovat pouze pár ingrediencí.

Co je potřeba

  • Cca 500 ks květů sedmikrásek
  • 1 kg třtinového cukru
  • 1 citron (nejlépe v bio kvalitě)
  • 1 litr vody
1

Sirup z květů sedmikrásek je nejen chutný, ale také velmi zdravý. Posiluje imunitu, bojuje s kašlem a nachlazením, má protizánětlivé, antibakteriální a protimykotické účinky, má příznivý vliv na funkci ledvin, močových cest, jater a žlučníku, urychluje látkovou výměnu a zlepšuje vstřebávání vitamínů a minerálů.

2

Květy nejprve omyjeme, poté je nasypeme do hrnce, přidáme na plátky nakrájený omytý citron a vše zalijeme horkou převařenou vodou. Hrnec přikryjeme pokličkou a kvítky s citronem necháme do druhého dne louhovat.

3

Následně tekutinu přecedíme přes plátýnko do čistého hrnce, přisypeme cukr a sirup krátce povaříme (jen dokud se cukr nerozpustí, tak si uchová nejvíce cenných látek). Ještě horký sirup rozlijeme do vysterilizovaných uzavíratelných skleniček. Po vychladnutí jej skladujeme v lednici.

4

A jak sirup využít?

  • Sedmikráskový sirup můžete použít k ochucení vody nebo čaje.
  • Na podzim a v zimě je vhodné sirup užívat na lžičce jako prevenci, případně pomocnou léčbu chřipky, nachlazení a kašle. Stačí asi 2–4 čajové lžičky sirupu denně.
  • Pokud sirup déle povaříme (asi hodinu až hodinu a půl), bude mít hustou konzistenci, kterou lze využít i k ochucení lívanců, palačinek, pudinku a dalších dezertů, ale klidně i na chléb s máslem.
  • Květy sedmikrásek sbírejte za suchého a slunečného počasí na čistém místě. Trhejte rozvité kvítky bez stonků.
  • Pokud neseženete bio citron, raději kůru oloupejte.
  • Jestliže je sirup určený pro dospělé, můžete jej zakonzervovat trochou pálenky.

Varování

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak užívat zelené řasy
Jak užívat zelené řasy | rady a tipy. Se sladkovodními či mořskými řasami jste se již zcela určitě setkali. Víte však, jak je konzumovat nebo jaký vli…