Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit zázvorovou dobrotu proti nachlazení | recept

Podzim a zima přináší chřipku a nachlazení, ani jedno není zrovna příjemné. Jak si pomoci, když léčba doporučuje pouze teplou postel, aspirin a horký čaj? Existují i přírodní prostředky, které dokáží vyhnat bacily z těla ven. Věděli jste, že některé přírodní léky jsou chutné a příliš nestojí? Zázvor a jeho účinky jsou pověstné, a tak si ze zázvoru můžete vyrobit domácí lék.

Co je potřeba

  • sklenici s uzávěrem
  • 150 ml i více medu
  • 2 citrony (ne chemicky ošetřené)
  • kořen zázvoru
  • horká voda
  • kvalitní tuzemský rum anebo whisky
1

Na zázvorovou pochoutku potřebujete 2 kořeny zázvoru, který ostrouháte a nakrájíte na tenké plátky.

2

Ne chemicky ošetřený citron omyjte a nakrájejte na tenká kolečka.

3

Vezměte čistou sklenici s uzávěrem na závit a vložte do něj plátky citronu a zázvoru.

4

Sklenici zalijte cca 150 ml medu, přidat můžete i jednu velkou štamprli kvalitního nepančovaného tuzemského rumu. Vše důkladně promíchejte.

5

Sklenici pořádně zašroubujte a skladujte v lednici, kde vám vydrží až tři měsíce.

6

Zázvorovou dobrotu si pak vyrobíte takto: jednu až dvě lžičky obsahu sklenice s medem, citronem a zázvorem, vložte do hrníčku s pytlíkem čaje, který následně zalijte vroucí vodou.

7

Takto připravenou dobrotu můžete pít při nachlazení dvakrát až třikrát denně.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít rybíz černý pro zdraví
Jak využít rybíz černý pro zdraví | rady a tipy. Rybíz černý (a stejně tak i další druhy rybízu) patří mezi keře, jejichž plody jsou velmi zdravé…
Jak na avokádový pudink
Avokádový pudink je lahodná varianta, jak zařadit avokádo do jídelníčku, pokud vám jeho chuť příliš nevyhovuje. Kombinace se sladkým banánem, kakaem a…