Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít marseillské mýdlo | rady a tipy

Jak využít marseillské mýdlo | rady a tipy. Pravé marseillské mýdlo je kvalitní mýdlo vyráběné pouze z rostlinných olejů a navíc je biologicky odbouratelné. Jestliže se o složení tohoto mýdla chcete dozvědět více, přečtěte si následující článek. Naleznete zde také tipy, jak marseillské mýdlo v domácnosti využít.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Tradiční marseillské mýdlo je 100% přírodní a nesmí obsahovat jakékoliv syntetické přídatné látky včetně barviv a parfémů. Toto mýdlo musí obsahovat 72 % rostlinných olejů. Marseillské mýdlo se začalo vyrábět již před 600 lety. V roce 1668 pak bylo uzákoněno, ze kterých olejů a bylin musí být marseillské mýdlo vyráběno. Marseillské mýdlo se vyrábí zejména z oleje olivového, ale i palmového a kokosového. Marseillské mýdlo vyrobené s vysokým podílem olivového oleje je zelené, pokud jsou při jeho výrobě přidány i jiné tuky – palmový či kokosový, bude mít mýdlo krémovou barvu.

2

A jak marseillské mýdlo využít?

Samozřejmě jej můžete použít pro mytí jako jiná mýdla. Marseillské mýdlo je však navíc vhodné i pro tu nejcitlivější a alergickou pokožku a pro pokožku postiženou kožními problémy. Hodí se také pro dětskou pokožku. Nezpůsobuje totiž žádné podráždění a pokožku nevysušuje, naopak ji vyživuje a pomáhá na ní znovu vytvářet ochranný film, který funguje jako bariéra před nežádoucími vnějšími vlivy. Má také antiseptické účinky. Vyzkoušet můžete i tekuté marseillské mýdlo, dbejte však, aby bylo vyrobené ze 100% přírodních surovin.

3

Marseillské mýdlo můžete využít i pro praní prádla. Skvěle odstraňuje odolné skvrny (například skvrny od trávy, ovoce a krve). Hodí se pro praní v pračce i pro ruční praní a oceníte jej zejména na kojenecké a dětské prádlo i jemné tkaniny. Marseillské mýdlo je účinné i při nízkých teplotách praní.

A jak marseillské mýdlo pro praní použít?

Pokud zvolíte tuhé marseillské mýdlo, před praním jej nastrouhejte na hrubém struhadle. Pro jedno praní postačí asi 4 – 6 lžic strouhaného marseillského mýdla. Pro praní v pračce mýdlo nejprve smíchejte s litrem horké vody a nechejte mýdlové vločky rozpustit, poté nalijte do dávkovače pracího prostředku.

Pro bělejší prádlo přidejte k praní 1 lžíci jedlé sody. Místo průmyslově vyráběné aviváže můžete použít několik kapek esenciálního oleje, který prádlo krásně provoní – nakapejte pár kapek esenciálního oleje na ručník a nechejte jej vyprat společně s prádlem nebo pár kapek oleje přidejte do neutrálního pracího gelu.

Marseillské mýdlo naleznete v již hotových pracích prostředcích, dejte však pozor, jestli neobsahují i zbytečné přídatné látky.

  • Marseillské mýdlo vám navíc vydrží 2x déle než obyčejné mýdlo.
  • Velmi odolné skvrny před praním potřete marseillským mýdlem a nechte působit minimálně půl hodiny.
  • Marseillské mýdlo můžete používat také místo gelu či pěny na holení.
  • Kousek marseillského mýdla ve skříni vás zbaví molů.
  • Marseillským mýdlem se dá mýt také podlaha, kůže, nábytek, koupelna i kuchyně.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít květy šeříku | rady a tipy
Jak prát softshell
Jak prát softshell | rady a tipy. Softshell je speciální typ funkčního materiálu, který disponuje schopností odolávat nepříznivému počasí, proto se ho…
Jak se zbavit kuny na půdě | rady
Jak se zbavit kuny na půdě | rady. Jak se zbavit kuny na půdě? Připadá vám kuna jako docela roztomilé zvířátko? Pokud se vám zabydlí na vaší půdě, tak…