Přejít k hlavnímu obsahu

Jak žádat o přídavky na děti | rady

23. Říjen 2020

Jak žádat o přídavky na děti | rady. Přídavky na děti: Má na ně nárok rodina, jejíž čistý měsíční příjem nepřesahuje částku, která je 2,4 násobkem životního minima. Rozhodující pro nárok na přídavky na děti je tedy celkový příjem rodiny, tedy včetně případných příjmů dětí v podobě brigád. Do příjmu se nezapočítává výživné, které v rozhodném období platila osoba dítěte, se kterým je po účely této dávky společně posuzovanou. Do příjmu rodiny se však započítává např. i rodičovský příspěvek. Není rozhodující majetek, ale rodinné příjmy. Podmínkou poskytnutí přídavku na dítě je, aby vaše dítě bylo mladší 26 let a nebylo samostatně výdělečně činné. Je třeba zdůraznit, že o přídavky na děti musí rodiče dětí vždy písemně požádat. Nárok na přídavky na děti nevzniká automaticky, ani v případě, že by rodina neměla dostatečný příjem. O výplatu přídavků na děti je tedy potřeba písemně požádat. Samotný postup při podání žádosti o přídavky na děti je následující.

1

Žádost o přídavek na dítě se podává na předepsaném formuláři na příslušném úřadu práce v dosahu vašeho bydliště.

2

Zároveň s daným formulářem musíte k vyřízení žádosti předložit průkaz totožnosti, u dětí do 15 let věku ještě rodný list. Může na vás být požadováno předložení těchto potvrzení:

a) o studiu, pokud vaše dítě studuje nějakou školu

b) o zdravotním stavu

c) o neschopnosti soustavně se připravovat na budoucí povolání nebo vykonávat samostatně výdělečnou činnost z důvodu nemoci či úrazu

d) o zařazení v evidenci uchazečů o práci, pokud dítě ukončilo povinnou školní docházku

3

Žádost o přídavky na dítě stačí zpravidla vyřizovat jednou ročně, a to kdykoliv v průběhu roku. Musíte počítat s tím, že se dávky nevyplácejí zpětně, ale až od doby po schválení žádosti.

Dobrou radou je, že v zájmu urychlení řízení při podávání žádosti o přídavek na dítě se vám vyplatí mít jak průkaz totožnosti, tak veškerá potvrzení ve fotokopii.

Žádost o přídavek na dítě můžete podat maximálně tři měsíce zpětně.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak dětem vysvětlit Ježíška | rady
Jak dětem vysvětlit Ježíška | rady. "Pohádky" o Ježíškovi zná každý z nás ze svého dětství a přenáší se z generace na generaci. Rodiny s malými dětmi…
Jak připravit Baby shower
Jak připravit Baby shower | rady a tipy. Baby shower je oslava uspořádaná na počest ještě nenarozeného miminka. Tuhle dámskou party jste přinejme…
Revolving šitý na míru
Každý hospodaříme, jak umíme. Někdy to jde, jindy je to těžší. Vzít si nějakou půjčku není vždy jen o možnostech, ale občas i o odvaze. Vyhodnocování…