Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zapéct rajčata s kuskusem a sýrem feta | recept

Jak zapéct rajčata s kuskusem a sýrem feta | recept. Vyzkoušejte rychlý a snadný recept na lehký oběd nebo večeři. Recept na zapečená rajčata přijde vhod v současných parnech, kdy není chuť na složité a zdlouhavé vaření ani na klasická jídla. Plněná rajčata jsou lehkým sytým jídlem, po kterém vám nebude těžko.

Co je potřeba

  • rajčata
  • kuskus, bulgur, tarhoňa (zvolte těstovinu, kterou máte v oblibě)
  • sýr balkánského typu (feta)
  • česnek
  • jarní cibulka i s natí
  • máta
  • pepř mletý
  • olej
1

Tento recept je tak snadný, že je zbytečné uvádět přesné množství ingrediencí. Prostě si je namíchejte podle sebe, zkazit nic nemůžete. Druh těstovin také není striktně daný, většinou používám kuskus, ale když došel, posloužila i tarhoňa. Feta sýr bývá někdy příliš slaný, stačí ho chvilku před přípravou nechat vylouhovat ve studené vodě. Slanost se částečně zmírní.

2

Z pevných, plně vyzrálých rajčat lžičkou odstraňte semínka. Těstoviny uvařte podle návodu. Sýr pokrájejte na malé kousky, česnek prolisujte a jarní cibulku i s natí nakrájejte na kolečka.

3

V misce promíchejte všechny připravené ingredience s olejem, pepřem a nadrcenou mátou. Vzniklou hmotou naplňte vydlabaná rajčata.

4

Rajčata krátce zapečte na grilu nebo v troubě. Stačí 10-15 minut při 200 °C. Ničím je nepodlévejte, aby se nepřichytila k nádobě, podložte je papírem na pečení. Rajčata se dají jíst teplá i studená. Příloha není třeba.

Autor: Mirka K.
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ugrilovat sýr | recept
Jak připravit šopský salát | recept
Jak připravit řecké tzatziky | recept
Jak uvařit dýňové chilli | recept