Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zavařit pečená rajčata | recept

Jak zavařit pečená rajčata | recept

Jak zavařit pečená rajčata | recept. Pokud hledáte tip, jak snadno zpracovat i větší úrodu rajčat, zkuste je upéct a posléze zavařit. V následujících odstavcích naleznete návod, jak připravit zavařená pečená rajčata. Postup je velmi snadný a budete potřebovat pouze pár ingrediencí. Výsledný výrobek se dá využít k přípravě mnoha nejrůznějších pokrmů – od rajčatové polévky po pizzu.

Co je potřeba

  • 1,5 kg zralých rajčat
  • asi 3 lžíce olivového oleje
  • 6 stroužků česneku
  • 1 lžička soli, mletý pepř dle chuti
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • čerstvé bylinky
  • čisté zavařovací skleničky a víčka
1

Rajčata omyjeme a rozpůlíme je. Česnek oloupeme a prolisujeme.

2

Rajčata naskládáme na plech vyložený pečicím papírem řezem nahoru. Posypeme je třtinovým cukrem, solí, trochou pepře a čerstvými bylinkami. Nakonec je pokapeme olivovým olejem.

3

Plech vložíme do trouby vyhřáté na 110–120 °C a rajčata pečeme zhruba 3 hodiny.

4

Poté pečenými rajčaty naplníme vysterilizované skleničky a zavíčkujeme je. Rajčata můžeme uskladnit v lednici, kde nám vydrží asi týden. Jejich trvanlivost prodloužíme sterilizací. Pečená rajčata zavařujeme asi 15 minut při 80 °C. Posléze obrátíme skleničky dnem vzhůru a necháme je vychladnout.

5

Pečená rajčata se dají využít pro přípravu polévky, salátu, salsy, pomazánky, omáčky na pizzu či těstoviny, italské bruschetty a mnoha jiných pokrmů.

  • K rajčatům se skvěle hodí zejména italské bylinky – bazalka, oregano, tymián či rozmarýn. Přidat můžete i šalvěj nebo saturejku.
  • Rajčata je možné před pečením pokapat také balzamikovým octem, který je součástí třeba salátu caprese.
  • Upečená rajčata lze ve skleničce zalít olivovým olejem. Poté je uchováváme v lednici.
Autor: Jana F. | Zobrazit autorská práva

Fotografie: Jana F.

Hodnocení
Peter (neověřeno) | So, 08/31/2019 - 12:10

Neviem čo mám robiť s prelisovaným cesnakom.

Další zajímavé články

Jak zavařit jablka na štrúdl
Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak uvařit dýňové chilli | recept