Co je potřeba

  • 2 kilogramy švestek bez pecek
  • 1 litr vody
  • 400 gramů pískového cukru
  • 2 tyčinky skořice
  • citrónová kůra
  • 4 lžíce citrónové šťávy
  • 4 lžíce rumu (tuzemáku)
  • 4 hřebíčky
  • 3 – 4 celé kousky badyán
  • pekáč s vodou
  • sporák a trouba
  • sklenice na zavařování, víčka, utěrka
1

Švestky, které chcete použít do kompotu, by měly být bez vad (bez zvrásnění, plísně, hniloby). Švestky proto pečlivě vybírejte. V následujícím kroku pak švestky důkladně operte ve studené vodě a vypeckujte.

2

Na plotnu postavte hrnec, do něhož nalejete litr vody, vysypete 400 gramů pískového cukru a vložíte 2 tyčinky skořice, citrónovou kůru, šťávu, hřebíček a rum. Gurmáni mohou zaměnit hřebíček za badyán. Vše dobře svařte (minimálně 10 minut) a následně nechte vychladnout.

3

Mezitím si důkladně omyjte kompotové sklenice a víčka. Nechte je okapat, případně je vytřete do sucha a připravte na plnění švestkami.

4

Suché a čisté sklenice naplňte vypeckovanými švestkami.

5

Naplněné sklenice švestkami zalijte vychlazeným nálevem.

6

Vrchní část sklenic otřete, přiložte víčko a důkladně uzavřete. Pomoci si můžete i speciálním víčkovačem, který je v tomto období běžně k dostání i v supermarketech a v prodejnách s ovocem a zeleninou.

7

Zavíčkované sklenice postavte vedle sebe do plechového pekáče, kam následně vlijte studenou vodu do výšky cca 2 cm ode dna.

8

Pekáč potom i se sklenicemi vložte to předehřáté trouby na 175 stupňů Celsia a zavařujte do té doby, dokud se ode dna sklenice nezačnou uvolňovat bublinky, což trvá přibližně 40 minut.

9

Troubu pak vypněte a sklenice se švestkami nechte vychladnout.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.142855
Average: 4.1 (21 vote)