Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zbytečně neutrácet

30. Září 2019

Jak zbytečně neutrácet | rady a tipy. Mnozí z nás si myslí, že umí šetřit a že zbytečně neplýtvají penězi. Opak ale často bývá pravdou. Necháme se nalákat na slevy nebo nakoupíme věci, které nepotřebujeme: to bývají naše nejčastější prohřešky. Jak tedy zbytečně neutrácet?

1

Pokud chodíte nakupovat do kamenných obchodů, udělejte raději jednou za čas velký nákup a do vozíku vložte skutečně jen to, co potřebujete. Slevy často nebývají až tak výhodné a jestliže koupíte něco, co nestihnete zkonzumovat nebo jinak upotřebit, vyhodili jste peníze oknem. 

Výhoda jednoho většího nákupu, třeba na týden, spočívá i v tom, že u některých výrobků zaplatíte při větším množství méně peněz.

A pokud přeci jen neodoláte a do nákupního košíku pravidelně přihodíte na poslední chvíli nějakou tu dobrotu nebo cokoli, co jste původně neplánovali, v součtu ušetříte.

2

Velká obchodní centra a supermarkety často lákají na výprodeje, akce, výhodné ceny a slevy. Kdo chodí nakupovat o víkendu, protože má spoustu času, může těmto výzvám podlehnout a v euforii pořídit zbytečnosti. Po návratu domů pak zjistí, že se nechal zmanipulovat a nakoupil, co původně neplánoval.

3

Ani nákup přes internet není bez rizik. Jakmile přidáváme jednotlivé položky do virtuálního košíku, nemáme je reálně před očima. Stejně tak částka, kterou musíme zaplatit, jde z internetového účtu (při platbě kartou nebo převodem), takže ji nedržíme v tu chvíli v ruce. Takto utracené peníze nás tolik nebolí, a proto jsme často velkorysí a objednáme i zboží navíc.

I e-shopy samozřejmě nabízejí spoustu zboží za nižší ceny a chtějí zákazníky nalákat prostřednictvím registrace k pravidelným nákupům. I tady zkuste odolat a nekupovat, co nutně nepotřebujete.

4

Jestliže se vám navzdory výše uvedeným doporučením nedaří zkrotit výdaje v obchodech, buďte k sobě poctiví a pište si každý den, co jste koupili jen tak, z rozmaru.

Zejména ti, co pracují v blízkosti obchodů a chodí denně přes město, jsou zbytečnému utrácení vystaveni pravidelně. Na konci měsíce budete nejspíš překvapeni, jak vysoká částka to ve skutečnosti je.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak výrazně šetřit každý den
Jak výrazně šetřit každý den | rady a tipy. Byla by chyba myslet si, že šetřit musí pouze chudí. Pravda je taková, že téměř všichni plýtváme. Nejvíce…
Jak si zjednodušit nákupy | rady a tipy
Jak si zjednodušit nákupy | rady a tipy. Nákupy zabírají dost času a když jsou nepromyšlené, zbytečně odsávají i naše finance. Zejména pokud vyhazujem…
Jak sestavit nákupní seznam
Nespoléhejte na to, že přijdete do supermarketu a okamžitě se vám vybaví, co vám doma chybí a potřebujete koupit. Naopak. V obchodech bývá hodně zboží…
Jak nakupovat a na nic nezapomenout?
Brouzdáte mezi regály v supermarketu a přemýšlíte, co vhodit do nákupního vozíku. Co vám doma chybí? Máte sice lísteček, ale stoprocentně nakonec zjis…