Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zpracovat angrešt | recepty

21. Červen 2019

Angrešt | recepty. Zpracovávat angrešt lze několika způsoby. Angrešt můžete konzumovat zasyrova přímo z keře, kdy je zřejmě nejchutnější, ale i nejzdravější. V kuchyni je možné angrešt kompotovat, zpracovávat na džem nebo mošt, aniž by ztrácel některé své velice prospěšné vlastnosti. Angrešt se uplatňuje i v léčitelství ke konzumaci dospělými i dětmi, jelikož má málo kalorií a hodně vitamínu C, který vám zajistí pouhými dvěma sty gramy polovinu doporučené denní dávky tohoto vitamínu. Zpracovávat můžete však i listy angreštu. Ze zdravých, v teplém stínu usušených lístků si spařením můžete připravit skvělý čaj, který má protizánětlivé účinky a zklidňuje organismus žen před začátkem menstruace. Některé recepty na zpracování angreštu mohou být inspirativní i pro vás.

1

Angreštová zavařenina | recept

Použijete 700 g čerstvého angreštu bez stopek a bubáků důkladně propláchněte kuličky překrojte na poloviny. V hrnci je pak zasypte cukrem, přidejte kus celé skořice a 8 hřebíčků a za stálého míchání nechte pět minut mírně vařit. Horký obsah pak nalévejte do zavařovacích sklenic, které uzavřené otočte víčky dolů. Po vychladnutí sklenice uložte do sklepa nebo jiné chladné místo.

2

Angreštový rosol s rybízem | recept

K 900 gramům angreštu přidejte 600 g rybízu a 1 kg želírovacího cukru. Vše rozmačkejte a promíchejte, přilijte asi 250 ml vody a nechte zlehka vařit 30 minut až do rozvaření ovoce.

3

Angreštový kompot | recept

Nálev na angreštový kompot připravíte z 1 litru vody a 500 g cukru a teplým jím zalévejte kuličky ve sklenicích, které po uzavření sterilujte 20 minut při 80 °C.

4

Angreštová marmeláda s malinami | recept

Angrešt vložte do kastrolu, podlijte vodou a duste do měkka. Pak prolisujte přes síto nebo umelte v mlýnku na ovoce. Protlak postupně odpařujte na třetinu objemu, přidejte cukr a vařte za stálého míchání, až marmeláda zrosolovatí. Pak ji nalijte do sklenic a po uzavření obraťte dnem vzhůru až do vychladnutí.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vytvořit přírodní zahradu
Jak na vánoční úklid | praktické rady
Jak pěstovat gloxinie
Jak zrušit trvalý pobyt