Co je potřeba

plánek
wc
obklady, dlažba
řemeslné práce

1

Rekonstruovat samostatně jen záchod v panelákovém bytě se nevyplatí. Abychom ušetřili peníze, rekonstrukci záchodu provedeme spolu s rekonstrukcí koupelny. Už ve fázi plánování si rozmyslíme, zda koupelnu spojíme s toaletou, či zda necháme místnosti odděleně. Obojí má svá pozitiva i negativa. Spojením získáme více prostoru, kterého v panelákovém bytě je obvykle velice málo. Na druhou stranu ne všichni takovému dispozičnímu řešení jsou nakloněni.

2

V plánování pokračujeme projektem, kde znázorníme rozestavění. V případě, že se pouštíme do rozsáhlejší rekonstrukce, musíme informovat majitele domu (družstvo apod.) a zažádat o stavební povolení.

3

Umakartové jádro musí jít pryč, nahradíme ho zděným jádrem ze sádrokartonových tvárnic. Moderní toaleta dnes má podomítkovou nádrž (vyjde zhruba na 4000 Kč) a ovládací tlačítka na zdi (zhruba 1500 Kč). Tím můžeme získat i trochu větší prostor. Rozhodnout se můžete mezi klasickým WC s nádržkou umístěnou na stěně, kombi WC, nebo závěsným. Jako nejefektivnější se jeví závěsné WC, už z hlediska mytí podlahy. Díky děleným tlačítkům pak při splachování ušetříme i vodu. Malé tlačítko spláchne 3 litry, velké 6 litrů.

4

Neváháme investovat do kvalitního obložení. Pokládku dlažby by měl provést zkušený řemeslník, který vybere i vhodnou spárovací hmotu. Hledíme, aby dlaždice nebyly poškozené. Poškození mohlo vzniknout při převozu materiálu.

Tipy

Pokud se do rekonstrukce pustíte, pamatujte, že si je třeba hlídat práci všech řemeslníků. Pro obrázek, jak to může dopadnout, si přečtěte v příloze tohoto článku.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)