Spotřebitelské právo

Jak postupovat při poškození oděvu v čistírně

Stále více lidí využívá služeb čistíren oděvů, často je to jednoduchý způsob, jak si nechat vyčistit oblečení. Velmi často se ovšem stává i to, že čistírna oděv poškodí. V takovém případě máte plný nárok na finanční odškodnění, které se čistírně...

Jak reklamovat zájezd

Zájezd do zahraničí, pobyt u moře, na horách nebo v lázních nedopadl podle vašich představ? Objevili jste během vašeho pobytu závady, které měly nepříznivý dopad na vaši dovolenou? Zakoupený zájezd můžete reklamovat jako kteroukoli jinou službu nebo...

Jak má vypadat dohoda o ukončení nájmu

Bydlíte v nájmu a máte tedy s majitelem bytu uzavřenou nájemní smlouvu a zvažujete její ukončení? Nájemní smlouva může skončit uplynutím doby, na kterou byla uzavřena. Pokud potřebujete ukončit nájemní smlouvu dříve, než je uvedeno ve smlouvě,...

Jak má vypadat smlouva o zhotovení nábytku na míru

Smlouva o zhotovení nábytku na míru je vlastně specifická smlouva o dílo. Pokud je uzavřena mezi spotřebitelem a podnikatelem, je upravena Občanským zákoníkem. Smluvními stranami v této smlouvě je zhotovitel, který se ve smlouvě zavazuje k vykonání...

Jak sjednat ve smlouvě smluvní pokutu

Smluvní pokuta je pravděpodobně nejznámější a nejvyužívanější zajišťovací institut pro případ porušení smluvní povinnosti. Hrozba smluvní pokuty má donutit dlužníka k tomu, aby svůj závazek (peněžitý i nepeněžitý) splnil řádně a včas. Je to jakási...

Jak vymáhat dluh

Přibývá lidí, kterým dluhy přerostly přes hlavu. V případě právnických osob navíc platí, že stovky z nich jsou zakládány pouze za účelem zbohatnutí jejich společníků – v okamžiku, kdy už jsou její závazky neúnosné, se společnost pošle do likvidace,...

Jak vzít zpět žalobu

Někdy se s druhým člověkem nepohodnete natolik, že se rozhodnete domáhat svých práv soudní cestou. Stejně tak se ale můžete dostat do situace, kdy potřebujete již podanou žalobu stáhnout. Například proto, že jste se s dlužníkem nakonec dohodli na...

Jak se bránit při krachu slevového portálu

Vzestupy a pády slevových portálů jsou v České republice výsadou několika posledních let. Zatímco okolo roku 2010 zažívaly skutečný „boom“, v roce 2012 je situace poněkud jiná, komplikovanější. Konkurenční boj přinutil mnohé menší a méně známější...

Jak postupovat při reklamaci obuvi

Reklamace obuvi patří k nejčastějším reklamacím vůbec. Zákazníci se ale často mylně domnívají, že opotřebení obuvi je důvodem k reklamaci. Jak úspěšně reklamovat boty a jak správně v reklamaci postupovat? Za jakých okolností při reklamaci obuvi...

Jak reklamovat ojeté auto

Nová auta jsou drahá a rychle ztrácejí na hodnotě. Proto se mnoho lidí uchyluje k nákupu ojetých aut. V autobazarech jsou tisíce vozů, které čekají na nového majitele. Jenomže co dělat, když auto, které podle obchodníka mělo vynikající vlastnosti,...

Stránky