Přejít k hlavnímu obsahu

Jak bojovat proti plísním přírodními prostředky

Jak bojovat proti plísním přírodními prostředky | rady a tipy. Plísně v domácnosti jsou nejen estetickým problémem, mohou způsobovat mnoho nepříjemností včetně zdravotních potíží. Proto je velmi důležité zbavit se plísně co nejrychleji. Komerční postřiky proti plísním bohužel obsahují chlornan sodný, jehož použití vede k dalšímu vzniku vlhkosti a tím pádem i plísní, jedná se tedy o velmi kontraproduktivní způsob. Navíc tyto kupované výrobky škodí životnímu prostředí a často dráždí oči a kůži. Zkuste si s plísněmi poradit bez agresivních chemických prostředků. Tipy, jak bojovat proti plísním přírodními prostředky, naleznete v našem článku.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Plísně se nejčastěji objevují na tmavých a vlhkých místech. Tvoří se okolo oken, na chladných zdech, v koupelně či sklepě i dalších místnostech. Vhodné je často větrat, nesušit prádlo na sušácích uvnitř bytu a odsunout nábytek alespoň 5 centimetrů od stěn, aby vzduch v místnosti mohl správně cirkulovat.

2

A jaké přírodní prostředky fungují proti plísním?

  • Bílý vinný ocet – Krátkodobým řešením pro odstranění plísně může být použití bílého vinného octa. V případě silných nánosů plísní jej použijte neředěný a postříkejte s ním postižená místa. Pokud se jedná o lehčí případy, lze ocet naředit s vodou v poměru 1:1. Ocet nechte asi hodinu působit a poté plíseň setřete vlhkým hadrem.

3
  • Jedlá soda – Jedlá soda nejen odstraní projevy plísně, ale také brání jejímu šíření a nepříjemnému zápachu. Navíc účinkuje jako prevence proti dalšímu vzniku plísní. Jedlou sodu smícháme s vodou opět v poměru 1:1. Vniklou pastu aplikujeme na problematická místa a necháme ji zaschnout. Poté místo vydrhneme kartáčem a otřeme.

Jako prevence poslouží postřik, který připravíte smícháním 1 lžíce jedlé sody a 2 hrnků vody.

4
  • Tinktura z grepových jader – Tinktura z grepových jader účinně bojuje proti nejrůznějším kmenům plísní (nejen v domácnosti, ale i v lidském těle a na pokožce). Stačí postiženou plochu postříkat roztokem 10 kapek tinktury s hrnkem vody, následně plochu otřít vlhkým hadrem a nechat oschnout.

5
  • Éterické oleje – Mezi vhodné oleje, které Vám pomohou v boji proti plísním, patří éterický olej tea tree, rozmarýn, bergamot, mateřídouška, pačuli, myrha a mnoho dalších. Několik kapek éterického oleje můžete smíchat s vodou a dalšími výše uvedenými ingrediencemi pro zvýšení jejich účinků.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak nanést protiplísňový nátěr | rady
Jak opravit malovaný porcelán | rady
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak provést odvodnění pozemku | rady