Přejít k hlavnímu obsahu

Jak čistit krbový komín | rady

Jak čistit krbový komín | rady. Pokud se vám nechce platit za kominíka, tak si můžete komín vyčistit sami. Podle vyhlášky si u zdrojů do 50KW může provádět čištění majitel sám. Ovšem i za těchto podmínek je nutné si zvát jednou za rok kominíka, jedině on totiž může vystavit platnou revizi. Průběžné čištění krbového komína lze ovšem snadno provádět svépomocí, stačí se držet základních kroků.

1

Nástroje na čištění krbu

Nemůžete čistit komín, pokud na to nemáte potřebné nástroje. Jděte proto do železářství nebo do domácích potřeb a zakupte si tam štosákovský kartáč a kominický strojek se sluníčkem. Tyto nástroje nikdy nebývají drahé a pořídit je lze řádově za několik stovek korun.

2

Zajištění dvířek od krbu

Ještě než se do čištění pustíte, tak se ujistěte, že jsou zavřená dvířka od krbu a také, že komínová dvířka jsou zavřená. Máte na výběr mezi čištěním zespodu, od dvířek, nebo mezi čištěním ze shora. Zpravidla se snažte čistit komín ze shora, je to jednodušší.

3

Žebřík

Přichystejte si žebřík a zajistěte si ho, aby vám nespadl nebo nesklouzl.

4

Čištění

Během čištění spouštějte kominický strojek se sluníčkem dolů a čistěte stěny komína. Následně použijte štosákovský kartáč a důkladně komín vyčistěte i kartáčem. Čištění by mělo trvat alespoň 5 minut, nebo dokud budou padat saze.

5

Vybrání sazí

Po čištění slezte ze žebříku a otevřete spodní dvířka komína. Ještě, než je otevřete, tak si v okolí rozložte noviny, aby saze nevnikly do interiéru. Všechny saze naberte lopatkou a vložte je do kýblu, který vynesete ven. Následně dvířka zavřete.

6

Dehet

Jestliže narazíte v kamnech na dehet, tak zavolejte kominíka. Kominík dehet buď vypálí, nebo vyfrézuje.

7

Průmyslové čističe komínů

K dispozici jsou i průmyslové čističe komínů, tedy strojky, které vyčistí komín sami, ovšem k běžnému čištění je mnohem levnější použít strojek a kartáč.

8

Kominík

Pokud vám i přesto přijde čištění komína namáhavé, tak si minimálně jednou ročně zavolejte kominíka na vyčištění komína.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak čistit ekokůži
Jak vybrat kuchyňský nůž | rady
Jak čistit znečištěné krbové sklo
Jak vybrat kuchyňskou váhu
Jak ošetřovat a čistit kovy | rady