Co je potřeba

  • rycí vidle
  • konev s kropítkem
  • hrábě
  • hnojivo
  • zahradnické nůžky
  • motyčka
  • kyblík s vodou a hadr
1

Zkontrolujeme nářadí, v jakém stavu a čistotě je. Pokud jeví známky zněčištění ještě od minulé sezony, omyjeme jej a usušíme, aby kovové části nerezivěly.

2

Až oschne trávník, provzdušníme jej a přihnojíme dávkou dlouhodobě působícího hnojiva.

3

Pokud jsme tak dosud neučinili, připravíme si osevní plán smíšených zeleninových kultur. Zahrneme do něj jak jednoleté, tak dvouleté druhy.

4

Prořežeme keřovité rybízy. Pokaždé odstřihněte u země tři nejstarší větve. Keře pravidelně prosvětlujeme od třetího roku po výsadbě.

5

Přihnojíme jahody. Kolem rostlin, ještě než rozkvetou, rozhoďte kompost, a to tak, že na čtvereční metr přijdou dva až tři litry.

6

Vysévejte dvouletky. Jestliže je vysejete ještě nyní, možná vám vykvetou už letos. Odložíte-li jejich výsev na léto, dočkáte se květů až napřesrok.

7

Odstřihujte zavadlé květní stvoly narcisů, hyacintů a dalších odkvetlých cibulovin, aby nevytvářely semena. Zbytečně to rostlinu vysiluje. Pokud u ní zůstanou jen listy, veškeré živiny z listů se tak budou v následujících dnech hromadit v cibulích.

8

Pokud chceme ještě nyní založit nový zeleninový záhon, půdu zkypříme co možná nejhlouběji a promícháme rycími vidlemi. Pečlivě přitom odstraňujte všechen plevel a přidejte vyzrálý kompost. Ten zapracujete do rozmělněné půdy motyčkou nebo hráběmi. S výsadbou ale počkejte asi tři týdny, dokud zemina neslehne.

9

Jestliže jste již vyseli, nezapomínejte na správnou zálivku. Svrchní vrstva osetých záhonů nesmí oschnout. To by hrozilo mladým rostlinám uschnutí. Zalévejte pokud možno ráno a jemným kropítkem.

10

V zahradě můžeme nyní vyrýt větší trsy trvalek a rozdělit je, aby se rostliny zmladily a vydatněji kvetly. Nadbytečnými trsy můžeme osadit třeba záhony kolem plotu a nebo rozdat případně vyměňovat se sousedícími zahrádkáři.

Tipy

Přeji hodně zdaru a inspirace při jarním zahradničení.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.857145
Average: 3.9 (7 votes)