Přejít k hlavnímu obsahu

Jak fotit ohňostroj | rady

20. Leden 2021

Jak fotit ohňostroj | rady. Ať už máte kompakt nebo digitální zrcadlovku, vyfotit si novoroční ohňostroj lze prakticky velice jednoduše. Stačí dodržet pár zásad. Při focení ohňostroje je téměř nutností stativ. Budeme se rovněž potýkat s nedostatkem času a nedostatkem světla. Přípravě na focení ohňostroje proto věnujeme dostatečný prostor.

Co je potřeba

fotoaparát, který umožňuje manuální nastavení

stativ

černou čtvrtku papíru, klobouk

1

Nejprve si najdeme vhodné stanoviště, ze kterého focení uskutečníme. Pamatujme na to, že focení na stativ uprostřed davu lidí nemusí skončit dobře. Nedostatek prostoru, shození stativu nebo potřísnění drahého fotoaparátu šampaňským – to jsou rizika, se kterými předem počítáme.

2

Fotoaparát si připravíme s dostatečnou časovou rezervou před zahájením ohňostroje. Největší chybou je, pokud nejste připraveni a ty nejzajímavější okamžiky ohňostroje, které jsou velice krátké, nestihnete zachytit.

3

Nastavíme si fotoaparát. Zaostříme jej na nekonečno, nastavíme nízkou citlivost a dlouhou dobu závěrky. Některé fotoaparáty disponují funkcí „ohňostroj“, ostření na nekonečno bývá naznačeno ležatou osmičkou. Citlivost ISO nastavíme na co nejnižší, pokud možno 100 ISO nebo 50 ISO. Tím zamezíme zrnitosti fotografie. Blesk vypneme. Používáte-li výměnné objektivy, využijte objektiv s co nejnižší ohniskovou vzdáleností, ideálně 28 – 35 mm, samozřejmě v rámci možností vašeho příslušenství.

4

Exponujeme podle situace. Obvykle od jedné vteřiny až po minutu či dvě tři sekundy. Záleží samozřejmě na charakteristice ohňostroje. Podle mých zkušeností obvykle čas prodlužujeme v průběhu celého focení. Hlavní je, abychom zachytili na snímek celý ohňostroj, později pak na počítači můžeme provést ořez snímku.

Výměny objektivů a nastavování fotoaparátu ve tmě je problém, se kterým si poradíme snadno. Prostě si vše potřebné připravíme předem. Intervaly mezi jednotlivými raketami kryjeme před objektivem černou čtvrtkou, aby nedošlo k přeexponování snímku. Řada fotografů vyráží fotit ve dvou. Řekněte svému známému, aby šel s vámi a mohl zabraňovat tomu, aby někdo nezakopl o nohu vašeho stativu.

Počítejte také s případným chvěním stativu. To může být způsobené manipulací s fotoaparátem – zejména při mačkání spouště.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vyrobit sněhovou vločku | rady
Jak si vyrobit sněhovou vločku | rady. Tento návod je přesnou instrukcí k danému videu. Ozdobte si svůj domov krásnou sněhovou vločkou. Na první dojem…
Jak si vsadit Sportku online?
Od ledna roku 2017 bylo možné, pro sázkové  společnosti možnost získat licenci na provoz hazardních a loterijních her na internetu  pro občany České r…
Jak vybrat fotobatoh | rady
Jak vybrat fotobatoh | rady. Fotobatohy nejsou pouze zbytečným doplňkem, ale samozřejmou a nezbytnou součástí vybavení každého zodpovědného fotografa,…