Přejít k hlavnímu obsahu

Jak investovat do zlata - investiční zlato, zlaté mince, akcie i zlaté spoření

14. Únor 2015

Zlato je odjakživa považováno za uchovatele hodnot, který nabírá na své hodnotě. Každý den můžeme být svědky toho, jak cena zlata klesá i stoupá, z dlouhodobého hlediska se však cena zlata rovnoměrně zvyšuje. Jestliže někdo nechce, aby jeho peníze neustále ztrácely z důvodu inflace na hodnotě, nejjednodušším způsobem je investovat do zlata. Profesionálové obchodují se zlatem na burze, jaká možnost se nabízí nám drobným investorům?

1

Investiční zlato
Jeden z nejjednodušších způsobů investic do zlata představuje tzv. investiční zlato. Pro investici do fyzického zlata je potřeba kontaktovat slévárnu, nebo jejího obchodního zástupce, a sepsat objednávku zlata. Na našem území se pohybují tisíce obchodníků se zlatem. Již během prvního týdne můžete obdržet své zlato. Následně je pouze na vás, jestli si zlato uschováte doma v trezoru nebo v úschově v bance.

Mezi nejdostupnější podoby investičního zlata patří zlaté slitky. Jedná se o destičky nebo cihly vyrobené ve slévárně a certifikátem pravosti. Při výběru investičního zlata dbejte následujících parametrů:

značka výrobce
hmotnost
údaj o ryzosti zlata
výrobní číslo

Investiční zlato musí mít ryzost 999,9, což odpovídá 24 karátům. Zlaté slitky nebo cihly se prodávají nejčastěji o váze 31 g, což je 1 OZ - trojská unce. Výhodou investičního zlata je, že je osvobozen od DPH. V případě, že budete potřebovat rychle hotovost, lze investiční zlato v podobě zlatých slitků nebo cihliček velice snadno prodat.

2

Zlaté mince
Jedná se o investici určenou především pro příznivce numismatiky, který vidí ve zlatě nejen jeho tržní, ale také jeho sběratelskou hodnotu. K dispozici jsou stovky druhů mincí z každé země světa, odlišují se vždy svojí váhou i ražením. Jejich hodnota se určuje i podle toho, kolik mincí bylo emitováno. Opět je potřeba stejně jako u investičního zlata sledovat ryzost zlata, výrobce (např. Česká národní banka) a popř. zda je zlatá mince vydána samostatně nebo součástí série.

3

Akcie těžební společnosti
Když investovat do zlata, proč ne přímo do společnosti, která se zabývá těžbou tohoto vzácného kovu? Těžařské společnosti stále nabírají na hodnotě a jejich akcie si může koupit téměř každý. Abyste mohli do akcií investovat, musíte si najít brokera, tedy zprostředkovatele, který vás bude při obchodu s akciemi zstupovat. Více o problematice investic do akcií si přečtěte v dalším návodu na JakTak.cz.

4

Zlaté spoření
Zlaté spoření je alternativou investičního spoření, při němž si zvolíte, na jaké množství zlata si bude spořit peníze Na konci spoření dostane k dispozici zlato, na které jste si spořili. Výhodou je, že celkové zhodnocení se počítá z koncové váhy zlata, takže zlato velmi dobře vydělává třeba na penzi. Takové spoření lze sjednat opět třeba s obchodními zástupci sléváren.

5

Certifikáty aj.
Zlato nemusíte vlastnit fyzicky, lze do něj investovat prostřednictvím burzy, akcií i certifikátů. V takovém případě nemáme zlato ve fyzické podobě, ale pouze v podobě papírů s certifikáty. Pro investici je nutné opět kontaktovat slévárnu, koupit akcie nebo se stát obchodníkem na burze.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak čistit zlato | rady a tipy
Obrázek není k dispozici
Jak obchodovat s akciemi online
Jak výhodně investovat | rady
Obrázek není k dispozici
Jak investovat do dluhopisů