Přejít k hlavnímu obsahu

Jak kombinovat barvy

06. Březen 2020

Každý den je pro nás novou výzvou, aspoň pokud jde o kombinaci barev. Určitě máte doma několik kousků oblíbeného oblečení, ve kterém se cítíte jako ryba ve vodě. Jak ale barvy oblečení kombinovat, abychom dosáhli dobrého výsledku? Stačí osvojit si pár pravidel.

To první hovoří jasně: existují pouze tři primární barvy, a to červená, žlutá a modrá.

Jejich smícháním vzniknou barvy sekundární a smísením primárních se sekundárními dostaneme barvy terciální. Uvedeme příklad: z červené a modré (barvy primární) vznikne fialová.

Existuje barevný kruh, což je vynikající pomůcka, abychom se v barvách a odstínech vyznali. Někteří ji možná znáte ze školy, jiní se s ní setkali na výtvarných kurzech.

Barvy se dále dělí na studené a teplé. Abychom se nedopustili přešlapu, je dobré kombinovat studené barvy se studenými a teplé barvy s teplými.

Naopak si dejte pozor na barvy, které leží v barevném kruhu naproti sobě. Jde například o barvu zelenou a červenou nebo fialovou a oranžovou a říká se jim barvy komplementární. Ty se k sobě díky tomuto rozdělení nehodí, nicméně pokud zvolíte vhodné odstíny, nic není zakázáno.

Hodně záleží i na tom, jak velké barevné plochy k sobě sladíte. Pokud jednu z komplementárních barev, třeba oranžovou, použijete v podobě opasku, náhrdelníku nebo šátku k fialovým šatům, nemusíte se ničeho bát.

Bílá, šedá a černá se považují za barvy neutrální. Zejména černá barva je velice oblíbená pro různé oficiální nebo slavnostní příležitosti. S šedou raději opatrně, protože i když se dobře kombinuje, nesluší úplně každému.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně tvarovat obočí
Jak navlnit vlasy bez kulmy I návod
Jak pečovat o přírodní vlnu
Jak uvázat mašli do vlasů | rady