Přejít k hlavnímu obsahu

Jak malovat na textil – malování na tričko

Jestli toužíte po určitém vzoru na tričko a nemůžete jej nikde v obchodech najít, tak si ho nakreslete sami. S barvami na textil, které seženete v každém papírnictví nebo ve výtvarných potřebách, si zvládnete namalovat na tričko jednoduchý vzor podle svých představ.

Co je potřeba

- jednobarevné tričko
- tenký štětec
- barva na textil
- voda

1
Budete potřebovat samozřejmě tričko, které by mělo být jednobarevné, aby na něm vzor hezky vynikl. Dále budete potřebovat barvu na textil a tenký štětec, aby se barva lehce nanášela a nerozpíjela se do všech stran. Budete potřebovat také trochu vody, abyste si barvu trochu naředili. Snadněji se vám potom budou dělat plynulé tahy barvou. Dávejte si však pozor, pokud barvu naředíte moc, nebude ve výsledku dostatečně sytá a budete muset celý obrázek malovat znovu.
2
Jak začít Nejprve si tričko podložíme novinami nebo časopisem, abychom měli tvrdý podklad a lépe se nám malovalo. Tričko přes noviny pořádně natáhneme a přichytíme na krajích kolíčky na prádlo. Tužkou si načrtneme obrázek, který chceme kreslit, abychom věděli , kde máme začít. Načrtnutý obrázek obtáhneme barvou na textil a necháme na topení zaschnout, dokud nebude barva zcela suchá, poté obrázek zažehlíme.
3
Jak obrázek udržovat Při praní trička nastavíme pračku na ruční praní, aby se obrázek nesmyl. Když se i přesto obrázek smyje nebo zesvětlá, tak ho obtáhnete znovu barvou na textil, znovu zažehlíte a příště budete tričko prát v ruce.
Autor: bapro | Zobrazit autorská práva

Foto: autorka

Hodnocení
martof (neověřeno) | Čt, 06/27/2013 - 14:27

Já osobně kupuji barvu na textil naředěnou už přímo malování (čeeský výrobce Artemiss- dá se koupit na www.barvybarvicky.cz)Obrázky kreslím ručně ale třeba dcera si netroufne a obrázek přenese pomocí kopíráku.Dá se použít i trasnferová tužka k tomu určená,ale přece jen kopírák je levnější.vytiskne si obrázek, na triko položí kopírák(černý jde lépe vyprat než modrý) na kopírák přiloží obrázek a obkreslí a pak už má v podstatě omlaovánky na triku,takže obrázek jen vymaluje a nakonec obtáhne konturou.:)

Dobrý den, na záclonu barvy na textil použít můžete také,ale hondě záleží na materiálu záclony.Pokud chcete nějké obrazce pak bych doporučila spíš barvy na hedvábí

Libor (neověřeno) | So, 12/01/2012 - 20:06

Dobrý den. Hezký návod, kde se dá taková barva na textil koupit? Děkuji za odpověď.

Další zajímavé články