Co je potřeba

Na mast:

  • čerstvé nebo sušené květy levandule (přibližně hrst)
  • 300 g bambuckého másla (karité) nebo lékařské vazelíny
  • 30 g včelího vosku
  • nádobka s víčkem

Na olej:

  • olej dle výběru – slunečnicový, mandlový, v požadovaném množství
  • čerstvé nebo sušené květy levandule
  • skleněná láhev s uzávěrem
1

Příprava masti:

Ve vodní lázni necháme rozpustit bambucké máslo (nebo vazelínu) se včelím voskem a přidáme levandulové květy. Zahříváme a mícháme na mírném plameni asi 10 minut tak, aby teplota nepřekročila 80 stupňů. Směs odstavíme z plotny a necháme 24 hodin odstát. Druhý den opět zahřejeme do rozpuštění a přecedíme přes gázu nebo plátno. Nalejeme do nádobky s víčkem a skladujeme na tmavém a chladném místě. Váháte-li, zda použít bambucké máslo či vazelínu, osobně se přikláním určitě k máslu, protože vazelína jako ropný produkt vytváří na pokožce nepropustnou vrstvu, ucpává póry a podporuje tvorbu vrásek.

2

Příprava oleje:

Do sklenice nasypeme sušené levandulové květy a zalejeme vybraným olejem tak, aby byly zcela ponořené. Zašroubujeme a necháme týden stát na teplém místě. Poté přecedíme přes plátno či jemné sítko, květy důkladně vymačkáme. Olej nalejeme zpět do sklenice, přidáme čerstvé květy a další týden necháme odstát. Opět přecedíme a máme hotovo.

Varování
  • Ověřte si, že netrpíte alergií na žádnou ze složek, které jsou obsaženy v podomácku připravené masti či oleji.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (6 votes)