Co je potřeba

kajak, pádlo, vodácké vybavení, brýle do vody, klidnou vodní hladinu

1

Najděte si klidnou hladinu vody a pro začátek i pomocníka. V prvním kroku je třeba naučit se, pohyb tělem – tzv. „kyčloškub“. Zvrhněte se do vody nahmatejte rukama kamaráda a zkuste nejprve boky otočit loď dnem dolu a pak vytáhnout z vody tělo. Fígl je v tom, nechat tělo ležet na zádi lodi protože tím snížíme těžiště a loď se snáze obrátí. Povedlo se? Můžeme začít trénovat s pádlem.

2

Pádlo si připravíte podél lodi. Abyste dosáhli musíte být vaše tělo nataženo směrem k přídi. Záběrová strana listu je otočena od lodi, takže zápěstí je mírně vytočené. Toto je základní pozice pro jednoduché zvednutí lodi.

3

Dobré je učit se obrat s brýlemi, tak abychom ve vodě viděli. Pořád se koukáme na list pádla a pádlem a tělem opisujeme v podstatě půlkruh. Konečná poloha těla je tedy na zádi. Očima hlídáme list pádla aby se držel u hladiny a nestočil se a nesklouzl dolů. Pořád je třeba se o pádlo opírat.

4

Zároveň s pohybem těla a celého pádle je tu ještě jeden pohyb a to pohyb zápěstím. Představíme si jako když jedete na motorce a chcete přidat plyn. Přesně tenhle pohyb nakonec vynese vaše tělo nad hladinu. Nesmíme zapomenout ani na již naučený kyčloškub a hlavně na to, že poslední jde vždycky hlava.

Tipy

Dobré je mít pro začátek pomocníka, který Vám pádlo pod vodou vede, abyste si zapamatovali správný pohyb
Napočítejte do deseti a pak teprve zkoušejte eskymáka - trochu se tím uklidníte a lépe se srovnáte do počáteční pozici

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)