Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na Masarykovy suchárky | recept na vánoční cukroví

25. Listopad 2020

Jak na Masarykovy suchárky | recept na vánoční cukroví. Masarykovy suchárky je natolik oblíbené vánoční cukroví, že netrvá příliš dlouho a zmizí z talíře. Toto vánoční cukroví je totiž příjemnou změnou v podobě suchárků. Masarykovo cukroví je tedy vánoční cukroví bez krémů, máslových náplní a polev, kterých je ve vánočních cukrovinkách všude plno.

Co je potřeba

Uvedené množství surovin vystačí cca na 1 plech Masarykových suchárků.

  • 150 g hladké mouky
  • 100 g Hery
  • 50 g cukru moučka
  • 120 g lískových ořechů
  • 1 žloutek

+ na obalení:

  • moučkový cukr
  • skořice – dle chuti
1

Neloupané celé lískové oříšky namočte na půl dne do studené vody, pak je osušte a nasekejte na půlky či větší kusy.

2

Mouku, heru, moučkový cukr a žloutek zpracujte na těsto. Do částečně zpracovaného těsta nasypte lískové oříšky a pečlivě propracujte.

3

Z těsta vytvarujte váleček o průměru cca 2–3 cm, zabalte do alobalu a dejte na celou noc do lednice.

4

Druhý den připravené válečky nakrájejte ostrým nožem na kolečka o šířce 1–1,5 cm. V případě, že nebudou dostatečně ztuhlé, dejte je na chvilku před krájením do mrazáku (20 minut).

5

Kolečka dejte na plech vyložený pečícím papírem a pečte v předem vyhřáté troubě na 170 °C,  25–30 min. (do jemného zhnědnutí).

6

Mezitím si v misce smíchejte moučkový cukr se skořicí a ještě horké suchárky v této směsi obalujte. Na obalení můžete použít i moučkový cukr smíchaný s vanilkou či vanilkovým cukrem.

7

Po náležitém odležení je servírujte.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články