Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na nadýchanou jáhlovou kaši | recept

Nadýchaná jáhlová kaše | recept. Jáhly jsou výborná, avšak docela opomíjená obilovina. Jsou přirozeně bezlepkové a můžeme je použít namísto rýže jako přílohu, přidat do salátů nebo na přípravu sladkého jáhelníku. Tato jáhlová kaše je nadýchaná jako obláček, s lahodnou chutí jablek se skořicí. Vyšlehaný sníh nejen, že způsobí lahodnou strukturu, ale také navýší obsah kvalitních bílkovin v této kaši.

Co je potřeba

2 porce:

  • 100 g jáhly
  • 200 ml vody
  • 400 ml mléko
  • 2 ks vejce
  • 1 lžíce xylitolu
  • špetka soli
  • 1 střední jablko
  • mletá skořice
1

Jáhly propláchneme a zalijeme vroucí vodou, aby ztratily hořkost. Jáhly přendáme do hrnce, zalijeme vodou a vaříme. Jakmile se část vody vyvaří, přilijeme mléko, přidáme sůl, xylitol a stévii. Vaříme do zhoustnutí.

2

 Mezitím si oddělíme žloutky od bílků, které vyšleháme v tuhý sníh. Jakmile je kaše uvařená, stáhneme ji z plotýnky a opatrně zašleháme žloutky, tak aby se v horké kaši nesrazily.

3

Poté jemně zamícháme sníh. Podáváme s nastrouhaným jablkem posypané skořicí. Můžeme přidat i vlašské ořechy.

Výživové hodnoty na jednu porci:

  • 1600 kJ (386 kcal)
  • 20 g Bílkoviny
  • 55 g Sacharidy
  • 9 g Tuky
  • 6 g Vlákniny
Šebi Osmanský (neověřeno) | Pá, 07/26/2019 - 00:55

Moc díky za super návod, občas tedy kupuji tu v krabici, ale domácí bude mnohem lepší. Přikládám ke svému jménu odkaz na leták Albert, kde se ta jáhlová kaše nachází, zrovna je ve slevě. Doporučuji zkusit, když není času nazbyt.

Další zajímavé články