Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na roztoče

12. Březen 2019

Jak na roztoče | rady a tipy. Roztoči jsou naprosto zanedbatelní co do velikosti, ale umí potrápit i dospělého člověka. Roztoči se stali našimi společníky v domácnostech a mohou často za to, že trpíme alergickou rýmou nebo astmatem. Nezbavíme se jich ani sebelepším úklidem. Přesto existují možnosti, jak vliv roztočů na naše zdraví co nejvíce zmírnit.

1

Nejvíce roztočů najdeme tam, kde je teplo a vlhko. Ideálním prostředím je pro ně matrace, polštář, peřina, látková sedačka, křesla. Mají tu nejen skvělé útočiště, ale i dostatek potravy, protože se živí šupinkami suché kůže, která se nám přirozeně odlupuje.

Jejich výkaly, které ve skutečnosti naše alergické reakce vyvolávají, se často v kombinaci s prachem usazují na policích, za nábytkem nebo v rozích místnosti. Pravidelný úklid je povinný základ, od něhož bychom neměli upouštět. Nábytek bychom měli otírat vlhkým hadrem, stejně jako je základem časté vytírání podlah.

2

Zrovna tak je důležité, abychom po probuzení ještě teplou, rozehřátou postel hned nezastlali. Je dobré rozhodit peřinu a dovolit vzduchu, aby mohl proudit k matraci. Zvlášť pokud se v noci potíme. Za mrazivého počasí dáme lůžkoviny vyvětrat ven. Často stačí deset, patnáct minut na to, aby se početní stavy roztočů alespoň přechodně snížily. 

3

V bytě by se neměla držet vlhkost víc, než je běžné, protože v kombinaci s teplem roztočům toto prostředí maximálně vyhovuje. Proto je nutné hodně větrat, nesušit doma prádlo a při vaření používat digestoř. Hlídejte si to. Pokud nemáte vlhkoměr, pořiďte si ho, abyste měli přehled, které činnosti jsou spojené s tvorbou par a vlhkosti.

4

Máte-li doma alergika, snažte se ložnici nebo dětský pokoj uzpůsobit tak, aby se tam vyskytovalo jen minimum koberců, předložek a dalšího domácího textilu. Zrovna tak přemýšlejte o tom, jestli je vhodné pořizovat dětem chlupatého domácího mazlíčka. A když už, tak rozhodně nepatří do postele.

  • Povlečení perte tak často, jak je to možné. To platí i pro peřiny a polštáře.
  • Plyšové hračky jsou přímo ideálním místem, kde se roztočům výborně daří. O to víc bychom je měli udržovat v čistotě.
  • Při výběru vhodného polštáře a peřiny vybírejte takové, které se dají často prát.
  • Vlasy si češte pouze v koupelně a hned po sobě setřete podlahu.
  • Větrejte i v zimě, aby v místnosti mohl cirkulovat vzduch.
Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak přizpůsobit domácnost alergikovi
Jak zjistit, že trpím alergií
Jak se zbavit krtka | rady
Jak se zbavit kuny na půdě | rady