Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na rychlé těstoviny s restovanou zeleninou | recept

09. Leden 2020

Rychlé těstoviny s restovanou zeleninou | recept. Přestože je zima, lze i tak sehnat řadu druhů zeleniny, ať už z dovozu z teplejších krajin nebo z českých skladů, kde lze uchovávat především kořenovou zeleninu. Podle následujícího receptu si připravíte jednoduché těstoviny s restovanou zeleninou, dostanete tak do sebe poměrně rychle množství vitamínů, kterými není třeba zvláště v tomto ročním období šetřit. Pokud máte doma zanícené masožrouty, přimíchejte do zeleniny i kousek kvalitního salámu nebo šunky.

Co je potřeba

Na 2 porce si přichystejte:

  • 200 g těstovin (např. fussili, penne, apod.)
  • 1 menší cuketa
  • 1 mrkev
  • kousek celeru
  • 1 cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 1 lžíce oleje
  • kousek salámu nebo šunky vcelku – nemusí být
  • cca lžička pálivé chilli omáčky
  • kousek ediamu na posypání
1

V prvním kroku si oloupeme cibuli a česnek a nakrájíme je na jemno. Na pánev nalijeme olej a necháme ho rozehřát, pak na něm opečeme cibuli s česnekem. Mezitím oloupeme cuketu, mrkev i celer. Všechno nakrájíme na stejné kousky, nudličky, plátky nebo kostičky. Jakmile začne cibule s česnekem zlátnout, přisypeme ostatní zeleninu a necháme ji orestovat.

2

Lepšího výsledku dosáhnete, pokud stáhnete plamen. Zelenina se bude lépe a rovnoměrněji opékat a zamezíte tak přichytávání a připalování jednotlivých kousků. Pokud jste se rozhodli přidat i šunku nebo salám, nakrájejte uzeninu na podobné kousky jako zeleninu. Když je zelenina skoro hotová, přidejte uzeninu na pánev. Nechte chvíli opékat.

3

Následně přiveďte v hrnci vodu k varu a nasypte do něj těstoviny. Uvařte je doměkka. Slijte je a hned vhoďte do pánve se zeleninou, lehce se opečou a snadno se promíchají se zeleninovou směsí. Chutě se tak lépe prolnou.

4

V posledním kroku si nastrouhejte na jemno eidam. Pokud jídlo nepřipravujte pro děti, přidejte těsně před servírováním trochu pálivé chilli omáčky, není třeba to s ní přehánět, snadno by přebila všechny chutě, ale malé množství dokáže naopak chutě podpořit. Pokrm nakonec rozdělte na talíře, posypte eidamem a servírujte.

Neprohloupíte, když pokrm před podáváním posypete opraženými semínky (slunečnicovými nebo dýňovými).

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat rajčatovou omáčku | recept
Tipy na rajčatovou omáčku pro kuchařské začátečníky. Rajčatová omáčka nemusí nutně být tou „rajskou“, která českého strávníka provází od mateřské škol…